Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Den gör sig ohyggligt bra i svart, definitivt den snyggaste färgen på den (tyvärr).
Japp det gör den ser stor och maffig ut med svartlack.
Fick den tvättad inför verkstan imorrn.

Bild

Sen har jag funderat på att ta tag i ett par skador jag har på passagerarsidan :evil:

http://i.imgur.com/xaNlaQr.jpg
http://i.imgur.com/ecM3MGb.jpg

Skulle ett lackstift klara det där eller blir det till att lämna in?
DayDreamer skrev:Har inte gjort något direkt för bilen men har bokat en provkörning på en ny XC90 imorgon :D :D :D.
Dags att byta upp sig 17 årsmodeller? :mrgreen:
Jag har gjort något för min och alla mina framtida Volvos.. jag har varit och lämnat in vår Caddy Maxi på VW i Kista och det är tammefaan den sämsta kundhanteringen jag någonsin varit med om.. För att bara lämna bilen till verkstan... alltså lämna nycklarna, fick jag köa i 20 minuter.

Då har jag tidigare varit där för att få skadan kollad, men det kunde dom inte göra direkt, utan efter att ha varit tvungen att köa då också till deras "servicecenter" fick jag boka en tid för koll.. när jag kom tillbaka veckan efter för kollen fick jag köa igen till deras "servicecenter" för att sen åka runt till verkstadssidan och få bilen kollad i 3 minuter och boka en tid för reparation.. vilket alltså var det jag var där och lämnade den för idag.
Lägg till att dom har ställt alla sina beg-bilar på alla parkeringsplatser så det finns inte EN ENDA kundparkering ledig när man kommer dit.. varenda gång har det varit så. Jävla tomteverkstad... ineffektivt och så långt ifrån Volvos PST man bara kan komma. Värdelöst! Tack VW för att ni fått mig att helt och fullkomligt för all framtid inte ens överväga en Passat eller annan VW vid bilbyte. Blir så mkt enklare att välja nu.

Så.. nu har jag fått ur mig dagens galla.. tack.. det känns bättre nu.
xerent skrev:
DayDreamer skrev:Har inte gjort något direkt för bilen men har bokat en provkörning på en ny XC90 imorgon :D :D :D.
Dags att byta upp sig 17 årsmodeller? :mrgreen:
Nej då är så nöjd med min S70 jag så :mrgreen:
svergie2 skrev:
Seriös spekulant? :D
Nej bara roligt att prova något nytt :mrgreen:
joel80 skrev:Jag har gjort något för min och alla mina framtida Volvos.. jag har varit och lämnat in vår Caddy Maxi på VW i Kista och det är tammefaan den sämsta kundhanteringen jag någonsin varit med om.. För att bara lämna bilen till verkstan... alltså lämna nycklarna, fick jag köa i 20 minuter.

Då har jag tidigare varit där för att få skadan kollad, men det kunde dom inte göra direkt, utan efter att ha varit tvungen att köa då också till deras "servicecenter" fick jag boka en tid för koll.. när jag kom tillbaka veckan efter för kollen fick jag köa igen till deras "servicecenter" för att sen åka runt till verkstadssidan och få bilen kollad i 3 minuter och boka en tid för reparation.. vilket alltså var det jag var där och lämnade den för idag.
Lägg till att dom har ställt alla sina beg-bilar på alla parkeringsplatser så det finns inte EN ENDA kundparkering ledig när man kommer dit.. varenda gång har det varit så. Jävla tomteverkstad... ineffektivt och så långt ifrån Volvos PST man bara kan komma. Värdelöst! Tack VW för att ni fått mig att helt och fullkomligt för all framtid inte ens överväga en Passat eller annan VW vid bilbyte. Blir så mkt enklare att välja nu.

Så.. nu har jag fått ur mig dagens galla.. tack.. det känns bättre nu.
Och jag gick från Volvo till Passat och förbannade mig själv över hur jag kunde vara så dum. Fyra år blev det nog innan jag tog ett beslut att köpa en Volvo igen. Nu är allt bra igen. VW verkstäder är, enligt mig, totalt värdelösa. Dyra, självgoda, arroganta, inkompetenta är deras adelsmärke, ja enligt mig alltså .

Så.. nu har jag, också, fått ur mig dagens galla.. tack.. det känns bättre nu. :-O)
På ett sånt här forum känns det skapligt säkert att vräka ur sig något sånt här utan att få allt för mycket mothugg.. undrar om man skulle regga ett konto på något broderforum för VW och berätta dagens historia. :P :lol:
  • 1
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
  • 1912

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]