- ons 22 apr 2015, 23:27
joel80 skrev:Jag har gjort något för min och alla mina framtida Volvos.. jag har varit och lämnat in vår Caddy Maxi på VW i Kista och det är tammefaan den sämsta kundhanteringen jag någonsin varit med om.. För att bara lämna bilen till verkstan... alltså lämna nycklarna, fick jag köa i 20 minuter.
Då har jag tidigare varit där för att få skadan kollad, men det kunde dom inte göra direkt, utan efter att ha varit tvungen att köa då också till deras "servicecenter" fick jag boka en tid för koll.. när jag kom tillbaka veckan efter för kollen fick jag köa igen till deras "servicecenter" för att sen åka runt till verkstadssidan och få bilen kollad i 3 minuter och boka en tid för reparation.. vilket alltså var det jag var där och lämnade den för idag.
Lägg till att dom har ställt alla sina beg-bilar på alla parkeringsplatser så det finns inte EN ENDA kundparkering ledig när man kommer dit.. varenda gång har det varit så. Jävla tomteverkstad... ineffektivt och så långt ifrån Volvos PST man bara kan komma. Värdelöst! Tack VW för att ni fått mig att helt och fullkomligt för all framtid inte ens överväga en Passat eller annan VW vid bilbyte. Blir så mkt enklare att välja nu.
Så.. nu har jag fått ur mig dagens galla.. tack.. det känns bättre nu.
Och jag gick från Volvo till Passat och förbannade mig själv över hur jag kunde vara så dum. Fyra år blev det nog innan jag tog ett beslut att köpa en Volvo igen. Nu är allt bra igen. VW verkstäder är, enligt mig, totalt värdelösa. Dyra, självgoda, arroganta, inkompetenta är deras adelsmärke, ja enligt mig alltså .
Så.. nu har jag, också, fått ur mig dagens galla.. tack.. det känns bättre nu. :-O)
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh