- mån 20 apr 2015, 10:55
Endast märkesverkstäder... Ja, den var ju bra. Det skulle kosta minst 5 000 att få bytt en trasig mätare där. Och om samtidigt bilprovningen vägrar godkänna om mätaren inte fungerar kommer snart fullt fungerande fordon skrotas eftersom kilometerräknaren lagt av och det inte är lön att fixa.
En smal sak att utöka bilprovningens ansvar något. Man läser ju ändå av mätarna. Dessutom brukar det väl i moderna bilar sitta en dator man kan få ut rätt mätarställning ifrån? Många mätarskruvarare är enormt klantiga och helt plötsligt har bilen i annonsen rullat 15 000 mil, men ett halvår tidigare på besiktningen hade den rullat 35 000 mil. Lätt att kolla, således.
En smal sak att utöka bilprovningens ansvar något. Man läser ju ändå av mätarna. Dessutom brukar det väl i moderna bilar sitta en dator man kan få ut rätt mätarställning ifrån? Många mätarskruvarare är enormt klantiga och helt plötsligt har bilen i annonsen rullat 15 000 mil, men ett halvår tidigare på besiktningen hade den rullat 35 000 mil. Lätt att kolla, således.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.