Haha, låter som ett lotteri.
Min turbo är lite eljest. Den kickar igång vid 3-4000 v/min och då sugs man iväg i en jävla fart, men det känns som att den inte riktigt är på topp. På nåt vis känns den som ändå seg.. Svårt att förklara..
Något jag däremot märkt är att när jag pressat bilen rätt hårt (tryckt turbo rätt länge) luktar det bränt och ibland ryker det vit rök som fan från vä. bakhjul. Har ganska nyligen bytt beläggen, tror du det kan vara dessa som slits mot skivan?
Turbon i sig måste jag också blåsa ur. Lukten har blivit bättre sen jag började trycka på ordentligt igen nu när snön äntligen är borta från storvägarna.
benka1 skrev:UFO13 skrev:Haha, måste man alltid vara OnT? ;)
Jag tror jag snart kommer behöva byta turbo... Den har blivit lite halvseg... dyrt
Kan säga att min är då inte seg för fem öre utan det är bra tryck fast det där lilla sista kan utebli ibland fast kommer ibland fundera starkt om ecu,n ställer till det håller på o mixtrar med bränsleblandningar o ibland går den kanon med 98 power fast sen balla ur sen tanka jag 98 oktan ok/q8 o då går den som en gud fast kör mest stadstrafik sällan landsväg,kanske måste blåsa ur den så fort snöhelvetet försvinner :lol:
Yes. Precis så är det. Jag lovar.