Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Nästa grej jag ska byta är magnet ventilen för ibland laddar inte turbon fullt utan får backa på gasen lite för att sen få fullt ladd fast har inget med denna tråd att göra(tror jag) :D
benka1 skrev:Nästa grej jag ska byta är magnet ventilen för ibland laddar inte turbon fullt utan får backa på gasen lite för att sen få fullt ladd fast har inget med denna tråd att göra(tror jag) :D
Samma här! Ibland njuter man av turbo-draget och ibland är laddtrycket helt dött. Hoppas på magnetventilen då det annars kan bli en dyr historia..
av benka1
LindgrenV40 skrev:
benka1 skrev:Nästa grej jag ska byta är magnet ventilen för ibland laddar inte turbon fullt utan får backa på gasen lite för att sen få fullt ladd fast har inget med denna tråd att göra(tror jag) :D
Samma här! Ibland njuter man av turbo-draget och ibland är laddtrycket helt dött. Hoppas på magnetventilen då det annars kan bli en dyr historia..[/quot
Borde ju inte vara turbon antar jag då skulle det nog va värre problem....
av benka1
UFO13 skrev:Haha, måste man alltid vara OnT? ;)
Jag tror jag snart kommer behöva byta turbo... Den har blivit lite halvseg... dyrt
Kan säga att min är då inte seg för fem öre utan det är bra tryck fast det där lilla sista kan utebli ibland fast kommer ibland fundera starkt om ecu,n ställer till det håller på o mixtrar med bränsleblandningar o ibland går den kanon med V- power fast sen balla ur sen tanka jag 98 oktan ok/q8 o då går den som en gud fast kör mest stadstrafik sällan landsväg,kanske måste blåsa ur den så fort snöhelvetet försvinner :lol:
Senast redigerad av 1 benka1, redigerad totalt 0 gånger.
av UFO13
Haha, låter som ett lotteri.

Min turbo är lite eljest. Den kickar igång vid 3-4000 v/min och då sugs man iväg i en jävla fart, men det känns som att den inte riktigt är på topp. På nåt vis känns den som ändå seg.. Svårt att förklara..

Något jag däremot märkt är att när jag pressat bilen rätt hårt (tryckt turbo rätt länge) luktar det bränt och ibland ryker det vit rök som fan från vä. bakhjul. Har ganska nyligen bytt beläggen, tror du det kan vara dessa som slits mot skivan?
Turbon i sig måste jag också blåsa ur. Lukten har blivit bättre sen jag började trycka på ordentligt igen nu när snön äntligen är borta från storvägarna.

benka1 skrev:
UFO13 skrev:Haha, måste man alltid vara OnT? ;)
Jag tror jag snart kommer behöva byta turbo... Den har blivit lite halvseg... dyrt
Kan säga att min är då inte seg för fem öre utan det är bra tryck fast det där lilla sista kan utebli ibland fast kommer ibland fundera starkt om ecu,n ställer till det håller på o mixtrar med bränsleblandningar o ibland går den kanon med 98 power fast sen balla ur sen tanka jag 98 oktan ok/q8 o då går den som en gud fast kör mest stadstrafik sällan landsväg,kanske måste blåsa ur den så fort snöhelvetet försvinner :lol:
av benka1
Lukten är säkert katalysatorn som har grott igen,bra o dra ur kärran ibland om det är mycket stadskörning-drog ur min i dag efter jobbet filma lite tom!
Att bromsen ska ligga på så att det ryker om beläggen borde vara kolven eller styrningarna som kärvar o då går det ju ej så fort mao :D
Hej
Min 2.0 T rycker om jag acccar för hårt. Har dock konstaterat att det måste vara något fel på DST eftersom lampan börjar blinka samt att det blir inget ryck om jag stänger av DST'n.

Mvh Torbjörn
av benka1
trbjrnkvll skrev:Hej
Min 2.0 T rycker om jag acccar för hårt. Har dock konstaterat att det måste vara något fel på DST eftersom lampan börjar blinka samt att det blir inget ryck om jag stänger av DST'n.

Mvh Torbjörn
DST är?
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]

Oftast motorcyklister som tycker det är smart[…]