- tor 09 apr 2015, 08:53
#964459
Volvo har tydligen blivit ett lågbudgetmärke.
Åtminstone i och med V50s tillkomst. Jag hade en V50 2.0D -08 vars
generator måste bytas innan den gått 8000 mil. Samma sak med
frugans S40 -08. Nu kör jag V50 Classic 2.0F -12 som gått ca 6000 mil.
Jag hör redan vinandet från generatorn. Varje generator har kostat 4500:-
att byta. Dessutom hade jag problem med startmotorn på dieselbilen. Två
gånger blev jag stående utan att startmotorn ens försökte röra sig. Jag har
6 mil hem från jobbet, slutade sent så jag blev tvungen att ringa Volvos
undermåliga assistans. Bärgaren var listig och ville hämta en lånebil på vägen
till mig vilket han INTE fick eftersom en volvoverkstad absolut ska titta på bilen
först. Var hittar man en öppen volvoverkstad kvällstid i Smålands djupa skogar?
Tack för det Volvoassistans!!
Nåja, bärgaren hade varit med förr, så när han fattade vad som var problemet gick han
till flaket på hans bil och tog fram en järnstång på ca 50 cm och knackade på startmotorn
medan jag vred om nyckeln. "detta är vanligt på Volvos dieselmotorer på V50
och V70" berättade han.
Mina tidigare Volvo har inte strulat alls, jag har haft två 440, en 850 och en V70 2 varav ingen
gett mig problem.
Men V50 och S40 ger jag inte ett nickel för.
Nu måste jag beställa ny generator och troligen leta ny bil, inte V50 denna gång.
Åtminstone i och med V50s tillkomst. Jag hade en V50 2.0D -08 vars
generator måste bytas innan den gått 8000 mil. Samma sak med
frugans S40 -08. Nu kör jag V50 Classic 2.0F -12 som gått ca 6000 mil.
Jag hör redan vinandet från generatorn. Varje generator har kostat 4500:-
att byta. Dessutom hade jag problem med startmotorn på dieselbilen. Två
gånger blev jag stående utan att startmotorn ens försökte röra sig. Jag har
6 mil hem från jobbet, slutade sent så jag blev tvungen att ringa Volvos
undermåliga assistans. Bärgaren var listig och ville hämta en lånebil på vägen
till mig vilket han INTE fick eftersom en volvoverkstad absolut ska titta på bilen
först. Var hittar man en öppen volvoverkstad kvällstid i Smålands djupa skogar?
Tack för det Volvoassistans!!
Nåja, bärgaren hade varit med förr, så när han fattade vad som var problemet gick han
till flaket på hans bil och tog fram en järnstång på ca 50 cm och knackade på startmotorn
medan jag vred om nyckeln. "detta är vanligt på Volvos dieselmotorer på V50
och V70" berättade han.
Mina tidigare Volvo har inte strulat alls, jag har haft två 440, en 850 och en V70 2 varav ingen
gett mig problem.
Men V50 och S40 ger jag inte ett nickel för.
Nu måste jag beställa ny generator och troligen leta ny bil, inte V50 denna gång.