Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x_rated
Hej! har funderingar på att byta ut fram lycktorna på min v40 årsmod 97.
kan man byta bara glaset till klarglas fas 2 eller måste man byta hela insatsen? inte samma lampor någon som har erfarenhet av detta och vet ifall det är svårt?
tacksam för svar. :lol:
Användarvisningsbild
av Senid
En kompis har Klarglas på sin S40 T4 -99 Fas1, vet inte om det är standard på den.
Bytte själv glas häromdan och det var ju hur lätt som helst. Volvo S40 T4 -03:a. :D Fick ett stenskott.
Tog bort blinkersen sitter med en skruv uppifrån, sedan så sitter det 4 muttrar som håller strålkastaren, så är det bara att plocka ut strålkastaren, runt strålkastaren finns ett par klämmor som håller glaset, de tar du bort, tro att det är 8:a stycken, man får med nya och sen så får man med en tätning runt glaset som man måste lima på glaset.
Vet inte om det är så på din eller om det passar.
650kr st i bilia för klarglas till en x40 -03:a

Lycka till 8)
Senast redigerad av 1 Senid, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av x_rated
Senid skrev:En kompis har Klarglas på sin S40 T4 -99 Fas1, vet inte om det är standard på den.
Bytte själv glas häromdan och det var ju hur lätt som helst. Volvo S40 T4 -03:a :D
Fick ett stenskott.
Det är väl redan klarglas på din bil från början så de förstår jag att inte det var några problem :) klarglas kom väl fas 2 tror jag. Om inte T4 har det som standard. det vet jag dock inte.
undrar om man behöver byta hela insatsen eller bara glaset.
av Bowin
Klarglas är standard på alla T4:or och på 2.0T kom det -99.
Du får byta hela lyktorna samt modifiera kablaget lite..

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]