Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Sandlåda + lögnare är ju Löfven & Co, bara lovar en massa och gör tvärtemot.
joel80 skrev:Decemberöverenskommelsen har ju bara med att göra att vi nu har ett tredje högerextremt block som ju utryckligen sagt att dom ska förstöra tills dom får sin vilja igenom. Där har vi sandlåda om något!

Kan du utveckla resonomanget?
torbjorn_75 skrev:Svek mot väljarna, hur då? Varför får Löfven dig att skämmas? Vad har Andersson gjort som inte faller dig i smaken? Det blev ju precis som väljarna ville ha det, Alliansen försvann. Det var väl ganska väntat att det skulle bli rödgrönt då eller.
Som blå röstare är det sista jag vill att Alliansen ska liera sig med sossarna och deras bihang enkom för att störa ut ett parti som en stor del av den röstberättigade befolkningen har valt att rösta på. Jag tycker det är sandlådenivå och visar på att man gör allt för att stänga ute folkets vilja. Notera att jag alltså inte har röstat på SD.

Löfven & Andersson är i en klass för sig. Löfven saknar talets gåva, inger inget förtroende och inget med honom signalerar för mig statsminister. Allt detta kan du applicera på Andersson fast värre. Utrikespolitiken är ett kapitel för sig. Jag kan inte för allt i mitt liv förstå att man föredrar att dessa personer styr Sverige före t ex Reinfeldt & Borg.

Att det bliv precis som väljarna ville ha det (i.e bort med Alliansen) vet jag inte om jag håller med om. Med tanke på var många väljare flytt (från Alliansen till SD) tyder det mesta snarare på att väljarna fortsatt velat ha kvar den dåvarande regeringen men med en helt annan invandringspolitik. Rätta mig om jag har fel men visst var det väl så att stödet för de rödgröna inte ökade mot förra valet?
Sharkbait skrev:
joel80 skrev:Decemberöverenskommelsen har ju bara med att göra att vi nu har ett tredje högerextremt block som ju utryckligen sagt att dom ska förstöra tills dom får sin vilja igenom. Där har vi sandlåda om något!

Kan du utveckla resonomanget?
SD gick ut med följande:
"Sverigesemokraterna kommer att fälla varje regering som väljer att föra en politik som ger en ökad invandring och ge Miljöpartiet ett avgörande inflytande över svensk migrationspolitik”.

Att högerextremister med 13% av väljarna tror att dom kan agera så mot de andra 87% tvingade fram Decemberöverenakommelsen. Det var alltså för att lander ska kunna styras stabilt även av minoritetsregeringar. Alliansen gar också haft vissa svårigheter under sin senaste mandatperiod där t.ex delar av budgeten röatades ner med SDs stöd. (Dock stöder SD mest högern så det blev inte lika uppenbart under alliansstyret.)

Utrikespolitiskt kan jag bara säga att jag inte varit så stolt över Sverige sen Palme-tiden.. Äntligen har vi något som säger vad vi alla tycker och inte bryr sig mer om sina oljeaktier och bjudmiddagar.
Nu är ju SD landets tredje största parti, det är löjligt av de andra att de inte ens kan diskutera med dom & kompromissa. För det är klart mer än 13 procent som vill ha en human flyktingpolitik. Visst är det bra att vi hjälper många, men det kostar ju också en jädra massa pengar man få gå & nalla med skattehöjningar lite överallt för att det ska finansiera den enorma massinvandtingen. :)
Att SD hotar med att fälla varje regering ser jag som ett sundhetstecken från deras sida så länge övriga partier vägrar att ens vidröra frågan. Det är ingen hemlighet att många i det här landet är rätt trötta på att läsa om neddragningar inom (valfri kommunal/regional/statlig verksamhet relaterad till välfärd) medan Migrationsverket kräver ökande anslag i miljardklassen år efter år. Det sticker folk i ögonen och så länge sjuklövern inte vill mötas på mitten tycker jag inte heller att SD bör vika sig.
SD är ett extremparti långt ut till höger med farsistiska och odemokratiska inslag.. Skulle det vara ett mittenparti vore det annorlunda.
Jag hade önskat att den blockpolitik som är nu där högerpartierna vägrar sammarbeta på mitten inte var så sementerad.. Då kunde man skapat en mer homogent regering som reflekterade väljarkåren bättre.

Och funderar man på varför "valfri kommunal/regional/statlig verksamhet" gått med neddragnigar tycker jag man ska syna Alliansens extrema skattesänkningar senaste 8 åren. Det ska man inte fegt skylla på invandringen.
Jag är fruktansvärt trött på att läsa om alla neddragningar och personer som far illa av det... Och välkomnar att vetala mer skatt så man ev kan rädda upp delar av förfallet från Alliansåren.
Jag skrev att det har inslag av farsism och odemokrati.
Att kalla dem farsister tar jag delvis tillbaka (som sagt skrev jag bara inslag av farsism..)

http://fof.se/tidning/2015/2/artikel/fa ... -forskarna
Efter att ha läst den här artikeln inser jag att defenitionen inte riktigt stämmer...  främlingsfientligt, nationalistiskt, konservativt och populistiskt... Men inte farsistiskt.. I allafall inte i partiprogrammet.

Men det är inte långt bort..
Tycker Göran Dahl, professor emeritus i sociologi i Lund får fram det rätt så korrekt:

Han menar att fascismbegreppet är relevant.

"Enligt honom kan fascism definieras som 1. extremnationalism, 2. en idé om att nationen anses hotad, 3. en idé om hur nationen ska räddas.

– Av dessa tre kriterier uppfyller SD de två senare, med råge. Och när det gäller det första ligger man väldigt nära, menar han, och skriver att Sverigedemokraterna ser nationen som hotad av ”massinvandringen”, vilken bör stoppas.

– En fascist har vanligtvis en totalitär tendens, men SD är demokrater, i demokratibegreppets snäva betydelse som majoritetsstyre."

Jag inser att vi är lite off topic nu och vi kan kanske återgå till mer bränsleskattrelaterade frågor... :)
Och jag hatar ingen bara för att dom tycker annorlunda..
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?