Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:
Mwi skrev:
sthlm skrev:Precis som du skriver så är inte miljön ett skit värd när det handlar om pengar.
Jag skulle kunna acceptera ökade kostnader om det inte vore för alla omskrivningar av sanningen.
S, MP & V använder inte skatter för att påverka miljön, de använder skatteinkomsterna för att köpa röster av bidragstagarna.
Är det så?
JA så är det, titta på Sveriges ekonomiskautveckling de sista 50 åren Palme & co förstörde mycket av Sverige. Om Sverige skall ha någon framtid så är det inte ökade bidrag som gäller, det är fler personer i arbete som gäller.
joel80 skrev:Suck vilken tråkig och destruktiv inställning.. Dom minskar ju kostnaderna för bidragstagare i höginkomstområden nu.. Det måste du väl uppskatta? Känns ju lite dumt att betala skatt för folks barnflickor, privatlärare och städerskor. Då kägger jag det hellre på sjuka, arbetslösa eller sämre lottade.

Ja tack till högre skatter.. Jag vill inte leva i ett land där klyftorna är Allians-höga. Även om det förloras röster i Danderyd när deras bidrag minskas.

Att se ner på fattiga, sjuka och arbetslösa är så jävla osvensk... Visa lite jävla solariditet och medkänsla. :(

Både politikerföraktet och människoföraktet som sprider sig tror jag är väldigt farligt för sverige.. Och får extemhögern att växa.. :(
Men du vill betala skatt för folks ränteavdrag(ca 36 miljarder/år) & reseavdrag?

Varför skall folk med högre inkomst få behålla mindre andel bara för att dom tjänar mer?

vart har neddragningen av försvarets pengar tagit vägen? på 80-talet 2,5% av BNP idag är det 1,2% av BNP

När bla marginalskatten ligger högst i världen med sina 57% och räknar man även in arbetsgivaravgiften uppgår den till 67% så det borde finnas mer än tillräckligt med skattepengar i detta land eller?
erikn skrev:Jag tycker ju att det är fel att ge bidrag (OK avdrag) till de som har lite mer pengar.
Enligt det resonemanget är det väl fel att alla får barnbidrag oavsett inkomst.
Efter decemberöverenskommelsen bestämde jag mig för att aldrig mer rösta på något av de inblandade partierna i dess nuvarande form. Ett stort svek mot väljarna och att Sverige styrs av Stefan Löfven får mig att skämmas. Magdalen Andersson ska vi inte prata om, jag mår illa bara av tanken...
+1
Svek mot väljarna, hur då? Varför får Löfven dig att skämmas? Vad har Andersson gjort som inte faller dig i smaken? Det blev ju precis som väljarna ville ha det, Alliansen försvann. Det var väl ganska väntat att det skulle bli rödgrönt då eller.
torbjorn_75 skrev:Svek mot väljarna, hur då? Varför får Löfven dig att skämmas? Vad har Andersson gjort som inte faller dig i smaken? Det blev ju precis som väljarna ville ha det, Alliansen försvann. Det var väl ganska väntat att det skulle bli rödgrönt då eller.
bland annat detta

Löfven utlyste nyval - Blev inget
Löfven skulle avgå om det blev en alliansbudget - Gjorde han inte
Socialdemokraterna sa innan valet att man INTE skulle röra bränsleskatten - Den skall nu höjas
Socialdemokraterna sa inget innan valet att man skulle sitta i en regering med MP - Nu blev det så eftersom S inte kunde regera själva vilket man iofs kan förstå
Med du har missuppfattat det politiska systemet.. När ett parti inte får majoritet måste man leta samarbeten mellan flera partier.. Det block som då blir stört får makten. I det här fallet fick sossarna samregera med MP och med V's stöd för regeringsbildning då S röster inte räckte för att bli största block. Då är det ju självklart att det blir förändringar i den politik som utlovats av de enskilda partien. S får ändra på vissa saker.. MP och framför allt V får ändra på många saker. (Alltså får inte igenom sina vallöften).

Decemberöverenskommelsen har ju bara med att göra att vi nu har ett tredje högerextremt block som ju utryckligen sagt att dom ska förstöra tills dom får sin vilja igenom. Där har vi sandlåda om något!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]