Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Lucif3r skrev:Hmm... vet dock inte riktigt hur jag ska kunna "dra ner" stötisen, för tillskillnad mot 855 så sitter stötisen på skenor på sidorna, som givetvis inte går att lossa innifrån...
Aha! Det kände jag inte till, då kan du bortse ifrån det förslaget!
Fast i och för sig, du har ju inte så många andra sätt att lösa det på...

Edit: Nån som vet hur stötfångarhöljet är fäst mot balken?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Ja då har du ju bara ett alternativ kvar, våld! ;)
Du får nog ta till lite kraft för att bända/dra/lirka av stötfångaren oavsett hur det ät tänkt att göras egentligen
Och tipset angående att dra ner den är kanske inte så tokigt ändå, får du böjt ner den nedre läppen på konsolen och kan få ner stötfångaren en bit så släpper det ju från balken nertill, sen blir det ju större spel eftersom bulten sen kan röra sig inne i balken.
Jag har för stunden inga bättre förslag i alla fall, för tyvärr går det ju inte att komma åt nånting utan att balken är just demonterad...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Får knyta ett snöre runt 'fångarn och fästa i väggen, sen bara gasa iväg och slita av den :mrgreen: :mrgreen:

Var precis ut och 'skruvade ihop' bilen igen så den är brukbar och kikade lite närmare på infästningen... Tror faktiskt 'vålda nedåt' är "bästa" alternativet.
Hade det varit den högra bulten som gick av hade jag kommit åt och kapa av dom 2 bultar som håller fästet, men på vänster sidan är det både trängre plus att det är ett avgassystem i vägen, och det har jag väl ingen vidare lust att försöka få av...

Nåja, inte mycket jag kan göra nu innan jag skaffat nya bärjärn iaf, om jag inte vill åka runt utan bakstötis dvs...
Tror dock att istället för att försöka 'vika' dom gamla järnen så kapar jag nog bara av nederdelen så det verkligen är fritt nedåt. Sen visar det sig hur mycket skador det blir på plasten och sidofästerna, men men inte så mycket att göra, fångaren måste ju bort.

Såg även att fästet som håller avgassystemet, där draget ska fästas, såg väldigt rostigt ut. Så det blir väl roligt att försöka få bort också. :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]