- fre 20 mar 2015, 18:48
Får knyta ett snöre runt 'fångarn och fästa i väggen, sen bara gasa iväg och slita av den :mrgreen: :mrgreen:
Var precis ut och 'skruvade ihop' bilen igen så den är brukbar och kikade lite närmare på infästningen... Tror faktiskt 'vålda nedåt' är "bästa" alternativet.
Hade det varit den högra bulten som gick av hade jag kommit åt och kapa av dom 2 bultar som håller fästet, men på vänster sidan är det både trängre plus att det är ett avgassystem i vägen, och det har jag väl ingen vidare lust att försöka få av...
Nåja, inte mycket jag kan göra nu innan jag skaffat nya bärjärn iaf, om jag inte vill åka runt utan bakstötis dvs...
Tror dock att istället för att försöka 'vika' dom gamla järnen så kapar jag nog bara av nederdelen så det verkligen är fritt nedåt. Sen visar det sig hur mycket skador det blir på plasten och sidofästerna, men men inte så mycket att göra, fångaren måste ju bort.
Såg även att fästet som håller avgassystemet, där draget ska fästas, såg väldigt rostigt ut. Så det blir väl roligt att försöka få bort också. :roll: