Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Gissar att du snackar om den här killen:

thedll1

Han har enligt en av sina videos upplagd för ca 1 år sen en Samsung ECS-K200BEG.

Jag kan annars tipsa om en billig och bra kamera som jag har som bakrutekamera och tidigare kört i vår andrabil. En G1W HD.
Jag köpte på Ebay.. Men man ska kolla säljaren lite innan man köper, det finns vissa som säljer falska G1W-kameror som har betydligt sämre kvalité.
https://forum.dashcamtalk.com/threads/a ... sgoo.4350/

Jag köpte av den här säljaren:
http://www.ebay.com/itm/Full-HD-1080P-G ... 0752336819

Den kameran är inte i närheten lika bra i mörker som de dyrare jag har, men för det priset är den ändå väldigt prisvärd.
av Uninium
Nej det verkar inte vara han. Jag sitter på mobilen och har inte prenumeration på hans kanal längre. Men har för mig att han körde en prius. Låter som att han borde vara uppåt en 50år också.
Användarvisningsbild
av joel80
Jo men då är det han.. Han är inte så gammal... av vad jag förstått, men jag fick också för mig det förut. Han har kört en Prius tidigare (Sina föräldrars...)
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag förstår att en dachcam som används som just en dachcam har sitt berättigande. Som *pettson*skrev i ett tidigare inlägg att man filmar resan, och när den är slut raderas filmen om ingen olycka skett. Lite som kamerorna i taxibilar, när passet är slut raderas bilderna om inget inträffat, och då får bara polis tillgång till bilder.
Användarvisningsbild
av grillchips
Med en GoPro får man ju bra kvalité, även om märket är lite som Apple, bra grejor men finns definitivt likvärdiga för halva summan. Hade en GoPro Hero 3 Silver för drygt ett år sen, kul manick men den gick inte att ladda medan du använder den och nej, den fungerar inte som så att den spelar över det äldsta när kortet blir fullt. Som dashcam lämpar sig en GoPro inte nämnvärt, då är det bättre att ta en som faktiskt är anpassad för ändamålet (och spara ett par tusenlappar).
av Uninium
joel80 skrev:Jo men då är det han.. Han är inte så gammal... av vad jag förstått, men jag fick också för mig det förut. Han har kört en Prius tidigare (Sina föräldrars...)
Ja det var han såg jag nu,kände igen rösten på hans intro.Så det är alltså en ung kille med en äldre mans röst :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Måste vara det! Jag har också reagerat på det! :D
Om det inte är typ farsan hans man hör kommentera rätt ofta eller nån annan manlig bekant. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Det där var en diskret jäkel! Dyr? Bra kvalle?
av Uninium
grillchips skrev:Det där var en diskret jäkel! Dyr? Bra kvalle?
Kostar allt mellan 500-1000kr beroende på vart man köper den,
jag har kört med den i snart 1år och den spelar in i bra kvalité i mitt tycke.
Finns massvis på youtube om denna godbit 8)

Den har förutom det uppenbara ingen display och sos knapp,vanliga dashcams har en knapp
man trycker på om man vill spara ett specifik händelse och det klippet blir då låst för att inte automatiskt
spelas över.Men annars så sköter den on/off och spelar över klippen när minnet har blivit fullt,datum&klockslag etc finns också.

Test av den

Och detta är jag lite sugen på att göra,riktigt diskret :
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 66
Varvtalsmätare Volvo 240 -88

Nu är problemet löst. Varvräknaren […]

Volvo 240 klocka