Linqid skrev:XC90 som bil verkar vara en fullträff och ditt val som sådant har jag inga synpunkter på - och T8 ser lovande ut - men hade du med handen på hjärtat valt T8 om du hade kunnat få en motor motsvarande 50i till samma peng? 
Det optimala hade ju varit att erbjuda både och, åtminstone på vissa marknader, men det är det givet att Volvo inte har råd med. Missförstå mig rätt, jag tycker att Volvo gör rätt som väljer att satsa på T8 före en V8, men tänk vad man hade kunnat sälja om man kunnat erbjuda båda alternativen.
Jag har redan haft V8 och sexor

Jag hade inte valt en V8 istället. :) Tyvärr är det sinnessjukt lång lev.tid på T8, men jag vill inte byta till nya T6 awd, för det lockar inte. T8 eller inget känns det som nu
simonhalmstad skrev:Har inget emot plugin-hybrid tekniken, men tycker Volvo schabblar bort sig, dom kunde ju använt V8an som satt i gamla XC90 + adderat 8-stegad automat. Iallafall missar Volvo en kundkrets. En del som köpt XC90 V8 & S80 V8 ny en gång i tiden har gått till andra märken. Som t.ex Porsche
Nejnej, inte en gammal V8 från 2005 i en ny XC90. Det är så fel det bara kan bli.
Nya Volvo är ledande (eller iallafall vill bli) i bland annat miljö och så måste det vara för att kunna sälja och inte vara kvar i gamla facket med extremt törstiga motorer. Ta bara som på det här forumet t.ex, när många klagar på en cl hit eller dit i förbrukning. Numera handlar det inte om cylindrar utan teknik och förbrukning.