Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kan ju uppdatera att elvärmetorkarbladen är borttagna(pga ålder 3år gamla), den med 1 slinga fungerade bra men den med två korta brände sönder krympslangen :lol: (torkarbladen var 3år gamla o slitna så de torkade inte helt rent men med värmen på så blev det kliniskt rent :-)-) så till nästa vinter ska det byggas v3 :D )

Inte hänt så mycket med bilen men har iallafall Monterat kupevärmarutag och ett litet kärnkraftverk till motorvärmare (2000w gjord för upp till 30L kylvätskevolym :twisted: ) blir varmt fort kan jag lova :-)-)

Dålig bild men svart/röda lådan är styrningen till vattenpumpen jag blev tvungen att köpa till.
Bild

Här syns vattenpump och en del av värmaren.
Bild

Någon som kan gissa vad jag gjort med grejerna på bilden? (Har Inget med bilen o göra)
Bild
Lucif3r skrev:Jag kanske minns galet nu, men sitter det inte en termostat på rödblockarna också som kommer hindra flödet av vattnet precis som på vitblockarna?

Förövrigt så behöver man väl inte sånt larv i en 945a :P , starta bilen, ut och skrapa rutorna och bilen är varm innan du ens hinner klart med skrapningen :-)-)
Kopplad på kupeslingan, suger vatten ur motorn och trycker vattnet genom webaston och sen genom kupeelementet o vidare in i motorn. Märkte inga problem med att det skulle vara något stopp, heller inte märkt av något stopp när jag kört webaston. Och vacumvärmekran ställer sig i öppet läge då vacumet försvinner.

Hehe finns ju gratis el på parkeringen på jobbet, perfekt att slå på efter lunch och sen slippa skrapa/sopa bilen när man ska skynda hem för o hinna hämta småttingarna på dagis.(5min sen från jobbet blir ca 5-10min längre restid, 10min sen från jobbet då fastnar man i långa köer pga pendeltåg och restiden blir 10-20min längre :evil: ..)
på ecc bilar sitter det vacumstyrd värmekran i motorrummet. dock brukar de gå av då plasten inte tål miljön den sitter i men går lika bra med ett rör istället då ecc har ett luftspjäll som leder bort luften från värmeelementet då man vill ha kyla :D

Förstod att det var skämt, om det inte framgick att jag förstod det :wink:
Bor på ena sidan linköping o jobbar på andra sidan, de har byggt nya stora vägar så man ska slippa åka genom stan men de har inte dimensionerat rondellerna för trafiken som blir då alla ska hem från jobbet :lol:
Är en frigolitskärare, håller på och renoverar våran kabe briljant från 74 där någon har fusklagat hela bakväggen och det är inga standardmått någon stans, isoleringen är 36mm tjock reglarna är om jag mins rätt 36/24 :roll:

Grejen på golvet är ett labbagg 0-60v, uppepå ligger en röd multimeter för att mäta spänningen o en liten gul ampermätare
Senast redigerad av 1 DandanRacing, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]