Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tomisak
Forumprogramvaran tar tiden från servern, men jag gissar att den helt enkelt ställer fel fråga.

GMT+1 är alltid samma tid, oavsett om det är sommar eller vinter. För att det ska bli rätt måste man lägga till korrigering för sommartid.

Eftersom forumprogramvaran inte frågar efter GMT+1 inklusive korrigering för sommartid så får den just GMT+1 utan korrigering för sommartid.

Men jag ska se om jag kan modifiera koden så att den fixar sommartid.

--
GMT+1 är alltid GMT+1 och det är inte alla länder som använder sommar- och vintertid
http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time
Användarvisningsbild
av Brainy
webmaster skrev:Forumprogramvaran tar tiden från servern, men jag gissar att den helt enkelt ställer fel fråga.

GMT+1 är alltid samma tid, oavsett om det är sommar eller vinter. För att det ska bli rätt måste man lägga till korrigering för sommartid.

Eftersom forumprogramvaran inte frågar efter GMT+1 inklusive korrigering för sommartid så får den just GMT+1 utan korrigering för sommartid.

Men jag ska se om jag kan modifiera koden så att den fixar sommartid.

--
GMT+1 är alltid GMT+1 och det är inte alla länder som använder sommar- och vintertid
http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time
Men nu måste det väl ändå ha blivit helt galet!? Nu lär jag ha gmt+3 för att få rätt tid på forumet...

/Anders
av matzen10
Brainded skrev:Men nu måste det väl ändå ha blivit helt galet!? Nu lär jag ha gmt+3 för att få rätt tid på forumet...

/Anders
Jo, men däruppe du bor är det en annan tidszon oxå! :D

---> Matz
Användarvisningsbild
av vetten
Upptäckte själv igår att det inte stämde med tiden så att jag fick korrigera med +3 för att det skulle stämma och det verkar ju stämma idag också :shock:
Användarvisningsbild
av Brainy
matzen10 skrev:
Brainded skrev:Men nu måste det väl ändå ha blivit helt galet!? Nu lär jag ha gmt+3 för att få rätt tid på forumet...

/Anders
Jo, men däruppe du bor är det en annan tidszon oxå! :D

---> Matz
Fast jag är i Arboga och det är ju dina hemtrakter... inte mina :lol:

:twisted: :twisted: :twisted: :wink:

/Anders
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag fick ändra till +3 för att det skulle bli rätt, har inte tänkt på tiden förut..
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]