Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tomisak
Forumprogramvaran tar tiden från servern, men jag gissar att den helt enkelt ställer fel fråga.

GMT+1 är alltid samma tid, oavsett om det är sommar eller vinter. För att det ska bli rätt måste man lägga till korrigering för sommartid.

Eftersom forumprogramvaran inte frågar efter GMT+1 inklusive korrigering för sommartid så får den just GMT+1 utan korrigering för sommartid.

Men jag ska se om jag kan modifiera koden så att den fixar sommartid.

--
GMT+1 är alltid GMT+1 och det är inte alla länder som använder sommar- och vintertid
http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time
Användarvisningsbild
av Brainy
webmaster skrev:Forumprogramvaran tar tiden från servern, men jag gissar att den helt enkelt ställer fel fråga.

GMT+1 är alltid samma tid, oavsett om det är sommar eller vinter. För att det ska bli rätt måste man lägga till korrigering för sommartid.

Eftersom forumprogramvaran inte frågar efter GMT+1 inklusive korrigering för sommartid så får den just GMT+1 utan korrigering för sommartid.

Men jag ska se om jag kan modifiera koden så att den fixar sommartid.

--
GMT+1 är alltid GMT+1 och det är inte alla länder som använder sommar- och vintertid
http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time
Men nu måste det väl ändå ha blivit helt galet!? Nu lär jag ha gmt+3 för att få rätt tid på forumet...

/Anders
av matzen10
Brainded skrev:Men nu måste det väl ändå ha blivit helt galet!? Nu lär jag ha gmt+3 för att få rätt tid på forumet...

/Anders
Jo, men däruppe du bor är det en annan tidszon oxå! :D

---> Matz
Användarvisningsbild
av vetten
Upptäckte själv igår att det inte stämde med tiden så att jag fick korrigera med +3 för att det skulle stämma och det verkar ju stämma idag också :shock:
Användarvisningsbild
av Brainy
matzen10 skrev:
Brainded skrev:Men nu måste det väl ändå ha blivit helt galet!? Nu lär jag ha gmt+3 för att få rätt tid på forumet...

/Anders
Jo, men däruppe du bor är det en annan tidszon oxå! :D

---> Matz
Fast jag är i Arboga och det är ju dina hemtrakter... inte mina :lol:

:twisted: :twisted: :twisted: :wink:

/Anders
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag fick ändra till +3 för att det skulle bli rätt, har inte tänkt på tiden förut..

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]