- tis 10 mar 2015, 12:32
Feldegast skrev:Ytterligare en fråga, det sägs att man skall matcha bilens belastningsindex.Det har aldrig funnits, finns inte och det kommer aldrig att födas en besiktningsman som har relevant belastningsindex för respektive bilmodell i huvudet. Det kollas aldrig på besiktningen. Däremot kollar polisen allt de är behöriga att kolla om du tjafsar med dem vid en eventuell poliskontroll/flygande besiktning. Det har hänt mig, de kollade precis allt som gick att kolla. Belastningsindex var okej, men jag åkte på 500 kr i böter p g a av tom spolarvätskebehållare. Polismannen avslutade kontrollen med kommentaren: - Vill man hitta något som strider mot lagen, så hittar man det. På min fråga om jag fick kolla deras fordon, fick jag bara en föraktfull blick som svar ...
Det är inte så att man kan få problem om man väljer ett däck med högre belastningsindex? tänker besiktning eller liknande? Misstänker att så inte är fallet, men måste dubbelkolla.
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.