Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JockeNydahl
Har fått tag på några 17" fälgar som det sitter 235/45:or på!
Så nu undrar jag om det går att köra på dom? Eller kommer dom att ta i nånstans?
Funderar på att byta ut däcken mot 215/40 el 45 istället!
Har en 850 GLT-93 sedán som är sänkt.
Tacksam för hjälp.
Användarvisningsbild
av zcooter
...Bara till o prova men för att undvika problem vid nästa sbp-besök så bör inte däcken "gå" utanför skärmkanten. Det är nämligen ej tillåtet enligt lag/ :wink:
Användarvisningsbild
av ketto
dom kommer garanterat ta i innerskärmarna me den bredden när du svänger fullt!! Bättre att du gå ner till 215 däck!
Användarvisningsbild
av JockeNydahl
zcooter skrev:...Bara till o prova men för att undvika problem vid nästa sbp-besök så bör inte däcken "gå" utanför skärmkanten. Det är nämligen ej tillåtet enligt lag/ :wink:
Har redan besat bilen med vinterdäck... :wink:
Användarvisningsbild
av JockeNydahl
ketto skrev:dom kommer garanterat ta i innerskärmarna me den bredden när du svänger fullt!! Bättre att du gå ner till 215 däck!
Oki... men tror du inte att dom kommer att ta i skärmkanterna då? Eftersom bilen e sänkt alltså! :???:
Användarvisningsbild
av ketto
beror ju på hur mycke fälgen breddar utåt! Du ska ha ET runt 40-43, original är ET 43..
Användarvisningsbild
av JockeNydahl
Dom breddade liiiite för mycket utåt! ET 20 på dom! Tar liksom i skärmkanten fram så man blir harmynt! :???:
Måste väl göra mig av med dom! Ingen som vill köpa dom? 8)
108x4, 235/45-17
Maila mig för bilder!

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]