NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur är kvaliten i en v50 -10 summum som en s60 momentum? är nämligen sugen på att sälja min v40 -04 och byta upp mig till en v50 T5 -10 summum.

va på skroten och klämmde lite på ratten och stolarna och det värkar helt okej, vad anser ni?

tack för hjälpen! 8)
Hur du än gör så kommer bytet från en äldre V40 till en nyare bil vara till din fördel. ;)

Sedan vet jag inte riktigt hur man ska jämföra S60 mot V50. S60 sägs väl vara lite "sportigare" generellt, bra stolar och följsamt chassi. Nu har jag inte kört en så jag vet inte, men en V50 som dels är såpass "ny", dels har en fin T5 i sig OCH är Summum-utrustad. Svårt att se att du skulle bli besviken där.
Jag är toknöjd med min V50 och jag blev ännu mer nöjd när jag sänkte bilen och slängde på lite bredare däck. Hon ligger som en gocart i kurvorna och då har jag ändå en fismotor som inte går att göra något med medan T5 har möjligheter att närma sig 400hk om man har plånboken, viljan och lusten.
grillchips skrev:Hur du än gör så kommer bytet från en äldre V40 till en nyare bil vara till din fördel. ;)

Sedan vet jag inte riktigt hur man ska jämföra S60 mot V50. S60 sägs väl vara lite "sportigare" generellt, bra stolar och följsamt chassi. Nu har jag inte kört en så jag vet inte, men en V50 som dels är såpass "ny", dels har en fin T5 i sig OCH är Summum-utrustad. Svårt att se att du skulle bli besviken där.
Jag är toknöjd med min V50 och jag blev ännu mer nöjd när jag sänkte bilen och slängde på lite bredare däck. Hon ligger som en gocart i kurvorna och då har jag ändå en fismotor som inte går att göra något med medan T5 har möjligheter att närma sig 400hk om man har plånboken, viljan och lusten.

Att den slår V40 det förstår jag, v40 är en helt okej bil, men den stannar vid ok! kvaliten är inget att skryta om i v40n plast och tråkigt och inga detaljer så som finns i s60 v70 mm, där skiljer det mycke!

Hade en S60 2.5T momentum förra sommaren så tänkte om en v50 T5 Summum va i liknelse när det gäller kvalite.

Vill ha en kombi annars hade jag aldrig sålt s60n, toknöjd! :D
Det finns de som tycker att även V50 är plastig. Personligen kan jag väl... kanske förstå vad de menar, den börjar trots allt bli till åren nu men jag tycker interiören är riktigt stilren.
Vad var det för årsmodell på din S60?

Om budget finns så hade jag siktat in mig på en V60 alla dagar i veckan, storleksmässigt är V50 och V60 ganska lika men V60 är såklart mycket modernare. Omöjligt att få en V60 T5 Summum för samma kostnad som en V50 T5 Summum förstås men där är det nog mer likt din S60, fast i kombiutförande.
grillchips skrev:Det finns de som tycker att även V50 är plastig. Personligen kan jag väl... kanske förstå vad de menar, den börjar trots allt bli till åren nu men jag tycker interiören är riktigt stilren.
Vad var det för årsmodell på din S60?

Om budget finns så hade jag siktat in mig på en V60 alla dagar i veckan, storleksmässigt är V50 och V60 ganska lika men V60 är såklart mycket modernare. Omöjligt att få en V60 T5 Summum för samma kostnad som en V50 T5 Summum förstås men där är det nog mer likt din S60, fast i kombiutförande.

2008 classic, jag köper alltid classic modellerna, tycker dom är väldigt trevliga, spontant så var det på något sätt min drömbil, mer kvalite än så behöver jag icke, nästan lite för bra för mig! hittade ingen vidare v50 vid tillfället jag sålde min s60 så det blev en v40 som jag ägt in, billig och bra bil, dock inget att skryta med, men framåt går dom :-)-)

Har absolut tittat på v60 och nya v40 men dom är för tok för dyra anser jag för mig.

va sugen på denna

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V4 ... ?ca=17&w=3

:-)-)

Men ok får åka och kika lite på v50 och kolla kvaliten och kontra mot s60:n, tycker ju pappas v70 -98 e hyffsat bra kvalite som jag nöjer mig med, tror han hade mellanpaketet eller något liknande så man tycker ju att en summum v50, 10år nyare bil borde ha samma klass.
TreVolvos skrev: Angående ryckningar så har det inträffat 2-3 ggr på 1000 mil, då har jag fått växla ner eller öka hastigheten. Det pågick i 2-3 minuter innan allt var normalt igen. Min egen analys är att det är regenereringen av partikelfiltret som startar vid ett mindre gynnsamt tillfälle (för lågt varvtal på motorn). Rätt eller fel vet jag inte.
Samma för mig. En D2 2011 som har gått ca 6500 mil.
Jag tror at man inte ska vara rädd att sota ur dieselmotorerna då och då. Dvs plattan i mattan till rödstrecket någon gång i månaden när bilden ör riktigt varm.
Har dock bytt in bilen nu så jag vet inte om/vad det var för fel, om det ens var något fel :D
Sony905 skrev:

2008 classic, jag köper alltid classic modellerna, tycker dom är väldigt trevliga, spontant så var det på något sätt min drömbil, mer kvalite än så behöver jag icke, nästan lite för bra för mig! hittade ingen vidare v50 vid tillfället jag sålde min s60 så det blev en v40 som jag ägt in, billig och bra bil, dock inget att skryta med, men framåt går dom :-)-)

Har absolut tittat på v60 och nya v40 men dom är för tok för dyra anser jag för mig.

va sugen på denna

Men ok får åka och kika lite på v50 och kolla kvaliten och kontra mot s60:n, tycker ju pappas v70 -98 e hyffsat bra kvalite som jag nöjer mig med, tror han hade mellanpaketet eller något liknande så man tycker ju att en summum v50, 10år nyare bil borde ha samma klass.
Men om du är sugen på en kombi bör du nog inte satsa på en ny V40. Det är ingen "riktig" kombi. :)
SvenB skrev:
Sony905 skrev:

va sugen på denna

Men om du är sugen på en kombi bör du nog inte satsa på en ny V40. Det är ingen "riktig" kombi. :)

Sant! får nog satsa på en v50 T5 -10 -12 full utr, så får hålla utkik på blocket!
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]