Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
.
RMI5 sitter som påpekats bakom klädseln. Se bild på ungefärlig placering av RMI5 (5:e reläet i raden räknat nerifrån):

Bild

Man kan för att testa byta plats på RMI5 (bromsljuset) och t.ex. RMI6 (dimbakljuset).
av ThunderAce
detär bara och plocka bort klädseln, många av relän är likadana även om de går till olika grejer på bilen, prova byt
som nämnt ovan mellan RMI5 och RMI6 och prova

när du trycker på bromspedalen så ska det klicka i relät, det hörs. om du byter mellan dessa platser
så kommer du byta mellan dimljus och bromsljus då kan du prova ut bromsljus relät med dimljusen genom att tända de
så ser du om det är relät eller nåt annat

dubbelkontroll så att säga
av ornen1
Relä RMI5 och RMI6 va en relä men jag antar att man kan ha en varsinn på varje uttag
Eller?
Jag provade och byta RMI4 till RM15 och då klickade och de lyste varje gång.
Användarvisningsbild
av Camel
ornen1 skrev:Relä RMI5 och RMI6 va en relä men jag antar att man kan ha en varsinn på varje uttag
Eller?
Ja, dubbelrelät kan ersättas med två enkla reläer om du vill.
ornen1 skrev:Jag provade och byta RMI4 till RM15 och då klickade och de lyste varje gång.
Det var ju bra att det löste sig.
av ThunderAce
jag vet inte om dessa är dyra på Volvo att köpa men om du har Returbilen i närheten så finns set en del att plocka
där, kan plocka på dig ett par så du har, de går ju sällan sönder men bra och ha på hyllan

Hej, Vad är detta för grunka mitt uppe […]

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]