- tis 27 mar 2007, 15:39
Hejsan all experts!
Jag köpte bilen (855 T5-R) den 16/2:a ställde av den tills nu i mars då jag tog ut den..
Efter andra dagen då jag gasar iväg litegranna så slutar turbon ladda. Får inget laddtryck alls. Kompisen som åker bakom mig ser att det kommer ett mörkt rökmoln varje gång jag gasar iväg.. Lambdalampan börjar inom kort att lysa och man får allmän panik.
Har inte kört hårt alls med bilen!
Turbon är slut, det är bara att konstatera. Men enl.säljaren var allt i bra skick. När jag skulle kolla i facket efter serviceboken så låg den inte där som utlovat. och jag ringde självklart direkt och frågade efter den. Han skulle fixa fram den sa han. då han sa att den låg i i bilen och han var säker på det. Jag gjorde missen att inte kolla i facket innan köpet. Enormt jävla dumt, det är ju bara att erkänna.
Men det jag ville fråga var om det finns någonting jag kan göra åt detta?
Annonsen och allt som utlovats har inte hållit alls till fullo och detta har orsakat problem för mig som köpare.
Jag fick ingen servicebok, inga vinterdäck och inga papper på någonting alls.
Konsumentverket vill att jag går upp i tingsrätten med detta.
Men det är så att personen ifråga som jag köpte bilen av är arbetslös och det känns dumt att utsätta någon för rättegång då...
Kan jag komma någon vart? jag är tveksam..
Förmodligen är det bara jag som varit jävligt dum..
Har ni varit med om något liknande?
Och vad hände då?
Årsmodellen är -95 och jag misstänker att det är orginalturbon som sitter i
Bilen är en Italienimport och har 16.225mil på mätaren. Milen är kollade av autotech så jag litar på dom..
Så jag antar att det är dags att byta turbon ändå?
Mvh
Jag köpte bilen (855 T5-R) den 16/2:a ställde av den tills nu i mars då jag tog ut den..
Efter andra dagen då jag gasar iväg litegranna så slutar turbon ladda. Får inget laddtryck alls. Kompisen som åker bakom mig ser att det kommer ett mörkt rökmoln varje gång jag gasar iväg.. Lambdalampan börjar inom kort att lysa och man får allmän panik.
Har inte kört hårt alls med bilen!
Turbon är slut, det är bara att konstatera. Men enl.säljaren var allt i bra skick. När jag skulle kolla i facket efter serviceboken så låg den inte där som utlovat. och jag ringde självklart direkt och frågade efter den. Han skulle fixa fram den sa han. då han sa att den låg i i bilen och han var säker på det. Jag gjorde missen att inte kolla i facket innan köpet. Enormt jävla dumt, det är ju bara att erkänna.
Men det jag ville fråga var om det finns någonting jag kan göra åt detta?
Annonsen och allt som utlovats har inte hållit alls till fullo och detta har orsakat problem för mig som köpare.
Jag fick ingen servicebok, inga vinterdäck och inga papper på någonting alls.
Konsumentverket vill att jag går upp i tingsrätten med detta.
Men det är så att personen ifråga som jag köpte bilen av är arbetslös och det känns dumt att utsätta någon för rättegång då...
Kan jag komma någon vart? jag är tveksam..
Förmodligen är det bara jag som varit jävligt dum..
Har ni varit med om något liknande?
Och vad hände då?
Årsmodellen är -95 och jag misstänker att det är orginalturbon som sitter i
Bilen är en Italienimport och har 16.225mil på mätaren. Milen är kollade av autotech så jag litar på dom..
Så jag antar att det är dags att byta turbon ändå?
Mvh