NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnar
Sierra94 skrev:Annars kan du få köpa en liter av mig i obruten förpackning. Beställde som sagt hem men har inte fyllt än. Hade mkt additiv kvar i tanken vilket jag märkte efter jag plockat bort den och kände att det skvalpade ordentligt i den.

Tänker koda bort mitt filter i databoxen istället. Hör av dig om det låter intressant. Orginalkvitto medföljer. Lådan är oöppnad.
Tack alla!

Jag har beställt fyllning av additiv på Bilia. När jag köpte bilen för ett lite mer än par år sedan kostade en fyllning 6.000kr. Det är därför jag backat på att fylla. Men nu såg jag att additivet kostar 1100kr och då testade jag med att ringa till Bilia. Till min förvåning kostar det bara 1800kr att få den fylld. Eftersom jag kört 10.000 mil utan att fylla och jag skall åka ett antal långresor beställde jag tid att byta.

Om jag byter själv kostar det:

- Additiv 1.100kr
- Vidastuff 1.000kr
----------------------
= 2.100kr

Snällt att erbjuda mig att köpa ditt additiv, vad skall du ha för det?
Jag behöver nog inget nu på ett tag.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Det var ju ok pris för en fyllning. Jag ville mest ha igen pengarna o slippa ha paketet stående i garaget. Tänkte mig 600 spänn.
av linnar
Sierra94 skrev:Det var ju ok pris för en fyllning. Jag ville mest ha igen pengarna o slippa ha paketet stående i garaget. Tänkte mig 600 spänn.
OK!

Jag behöver ju inget nu men du kommer säker att få förfrågningar på det här.

Sierra94 säljer additiv för 600 spänn!!!
Användarvisningsbild
av Sierra94
Man kan ju hoppas. Tänkte posta en blänkare i köp/sälj delen om ett tag annars :-)
Har en allmän fråga kring additiv (eolys 176). Är det samma som ADBLUE, som används i lastbilarna? Har fått för mig att det är samma sak, men att i lastbilar går det åt betydligt mer. Min far säger att de får fylla på ADBLUE ungefär vid varannan tankning av diesel. Det betyder i så fall att en tank ADBLUE räcker till 800-1000 liter diesel. Tror tanken för ADBLUE är på 30-40 liter. Rätta mig om jag har fel.

Men min tanke är att det kanske skulle vara enklare och billigare och tanka upp en 5-liters dunk ADBLUE och fylla på i personbilen istället för additivet?

Mvh Ronnie
Användarvisningsbild
av TommyP86
Så är det. Cerium är en lättantändlig jordartsmetall och används för att sänka temperaturtröskeln vid sotförbränning. Adblue för att omvandla kväveoxid till kväve och vatten.
Okej, då har man lärt sig något nytt! Som tur är slipper jag fylla på additiv i mina bilar, då de har partikelfilter som regenererar sig självt. Har ju en Volvo V70 2,4 D - 06 och en Volvo V50 D2 - 11. Det var mest av nyfikenhet detta med ADBLUE.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?