- ons 25 feb 2015, 11:40
Har märkt på min s70 att kopplingen inte vill riktigt. Följande sker: När bilen står stilla och utan att motorn är igång så är det lätt att lägga in växlarna framåt 1,2, 3 an och backen. När motorn är igång och man står stilla så blir det som det blir som det tar i mot när man ska få in växelspaken i dom olika lägena. Dock så går det fint och lätt när man kör med bilen i olika hastigheter och likaså när man stannar och ska lägga i backen så går det bra. Men prövar man ett par gånger direkt så börjar det konstra igen????. Har provat kopplingen med att lägga den i tvåans växel och handbromsen till dragen och då stannar bilen direkt. Samt kört i 50km sedan trampat ner kopplingen snabbt och gasat på lite samt släppt upp kopplingen snabbt då griper den tag snabbt och slirar inte ett dugg. koplingspedalen tar ca från botten och upp på hälften på spelet. Annars värkar allt okej.
Kan det vara så att växelspaks länkarna är slitna? eller rent av att slav cylindern hydraliken spökar ???. Någon som känner igen detta?.
bilen är en 98årm 5växlad. Om det nu skulle vara tex slav cylindern till kopplingen som behöver bytas vad tusan kostar den som reservdel?.
Med vänlig hälsning Robban
Kan det vara så att växelspaks länkarna är slitna? eller rent av att slav cylindern hydraliken spökar ???. Någon som känner igen detta?.
bilen är en 98årm 5växlad. Om det nu skulle vara tex slav cylindern till kopplingen som behöver bytas vad tusan kostar den som reservdel?.
Med vänlig hälsning Robban
Senast redigerad av 1 robbis, redigerad totalt 0 gånger.
Det jag inte kan lär jag mig utan att veta om det.