NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mitt fjärrlås slutade fungera ett tag efter att säkringen under handskfacket rök.

Fjärrlåset fungerade aldrig då jag parkerade i mitt garage (flerbilsgarage) men så fort jag kom 15 m från garaget fungerade den fint. Tror det var grannens larm till hans MC som slog ut min fjärr.
MikkoK skrev:Är detta mottagaren, eller vart sitter skiten?

Bild
Bumpar min fråga, är denna lilla puck (dit det går 5-6 kablar) fjärrmottagaren? Kan man köpa en ny och prova med, eller måste man koda om nycklar och sånt?
Har kollat igenom ALLT som jag kan tänka mig vara fel men bilen reagerar fortfarande inte på någon av nycklarna...och som sagt, nya batterier i nycklarna är det och har inte fått någon som helst indikation i displayen eller så.
Vad jag vet sitter där bara larmdiod och sen tror jag det var ljusmätare, stereon dimrar ju automatiskt när det blir mörkt. Vill minnas att mottagaren till c-lås sitter bakom handskfacket, men iaf under instrumentbrädan.
Kan vara programvaran som har tappat inställningar. Min tappade några inställningar till styrboxen till motorn och startade hel plötsligt inte. Felet var tappade inställningar och nya uppdateringar fick laddas in av Volvo. Tror det kan vara lite av samma problem du har råkat ut för. Vet inte om det går att ta en begagnat nyckel och koda in, med är tveksam. Tror bara att det i så fall är nya nycklar som gäller och som ska kodas in till just din bil. Koster 5-6000;-
Om batteriet i nyckeln håller på att bli dåligt får du ett felmeddelande i färddatorn att det är dags för batteribyte
Mekonomen-verkstaden gick bet på detta, så jag måste in med bilen till Volvo för att se om båda nycklarna pajat eller om det är nåt annat som orsakar detta. De såg över alla lås och inga fel där i alla fall.
Vad tror ni omkodning och eventuellt nya nycklar kostar på Volvo? Flera tusen kr?

Den röda kabeln ska antagligen sitta i vä[…]

Det blev en tvätt inför verkstads bes&ou[…]

Hej vet någon varför det låter s&[…]

Vilken mjukvara har ni?

Åldrat bränsle är ju helt klart […]