NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Imorse gick inte bilen låsa upp. Misstänkte såklart batteriet i nyckeln så köpte nya idag.
Men, det hjälper inte. Jag låste upp bilen med stålnyckeln och larmet gick såklart igång men sen startade jag bilen (och larmet slutade ljuda) som ingenting hade hänt...
Öppnade och stängde alla dörrar, bagageluckan och motorhuven. Kopplade loss minus från bilbatteriet i fem minuter...

Ingenting hjälper. Som bilen är nu så funkar den precis som alltid, men går nu inte att låsa. Inga knappar på nyckelarna reagerar bilen till.

Några idéer på va det kan vara för fel? Bor i Småland så det är ju t o m plusgrader så kylan lär det ju inte bero på...
MikkoK skrev:men går nu inte att låsa.
Lås med nyckeln vet ja.

Jag hade prövat med att ha av plus på batteriet över natten om inte annat.
Om inte så tryck ner låsknapparna runt om innan du låser förardörren.´

Vet ej men kolla om det finns säkring till c-låset.

Det har funnits problem med kontaktstycket mellan dörr och a-stolpe på de första V50 men du kan ju alltid prova att dela på kontaktstycket och sätta dit det ett par gånger. Tror inte du har detta problem men det tar ju bara några minuter iaf.
Säkring till centrallåset är uteslutet, eftersom det går att låsa centrallåset med hjälp av knappen på insidan av förardörren.
Känns som att signalen mellan nyckeln / nycklarna inte kommer fram så antagligen mottagaren på bilen - vart sitter denna?
Ahh så det går att låsa med innerknappen då är det kanske fjärren, prova den andra som de nämn här ovan :)

Men men läs: lör 03 jan 2015, 17:35 här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... pe#p923098
Alltså, jag kanske inte skrev tillräckligt tydligt, men jag har (givetvis) provat med båda mina nycklar - alltså även med reservnyckeln. Ingen funkar. Har köpt nya batterier men icke då.
PRovade att läsa av felkoder idag med en kompis U480 ODB2-läsare men får bara "Linking error" så ingen lycka där.
Får väl lämna in skiten då. FAN.

Ursäkta om jag låter dryg eller så, men är lite smått förbannad efter att ha legat ute och kollat säkringar och försökt leta felkoder i 0-gradig vind.

Fråga, om man köper en fjärrmottagare begagnad - funkar den direkt då eller måste man programmera om nåt?
T ex denna: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&s ... d=24680969

Om hon är skriven i Norge får hon inte […]

Vad ska man med den där till? Räckv[…]

Bytte till svarta spegelkåpor á la Da[…]

Balans ljudsystem

Ny i forumet, precis köpt en lätt bega[…]