- tor 12 feb 2015, 07:31
Jag har en Volvo V70 Classic, årsmodell -00. Trevlig bil och bra på många sätt. På besiktningen fick jag dock återkontroll p.g.a. vänster spindelled. Jag behöver därför byta vänster nedre länkarm eftersom spindelleden inte verkar säljas separat. Jag har tittat på forumet och sett att hjulinställning kan behöva göras efter ingreppet, men oftast inte.
Det jag undrar är vad Haynes kan tänkas mena vid monteringen av den nya då de skriver:
"Dra åt länkarmens inre fästen till angivet moment med en momentnyckel, och sedan till angiven vinkel med en vinkelmätare."
Jag blir inte klok på det. Är det, eller är det inte problem att byta länkarmen själv? Jag funderar på att göra jobbet själv och sedan betala en bilverkstad för själva framvagnsinställningen... Vad säger ni?
Mvh.
Martin Book
Amatörmekare med tummen på rätta stället
Det jag undrar är vad Haynes kan tänkas mena vid monteringen av den nya då de skriver:
"Dra åt länkarmens inre fästen till angivet moment med en momentnyckel, och sedan till angiven vinkel med en vinkelmätare."
Jag blir inte klok på det. Är det, eller är det inte problem att byta länkarmen själv? Jag funderar på att göra jobbet själv och sedan betala en bilverkstad för själva framvagnsinställningen... Vad säger ni?
Mvh.
Martin Book
Amatörmekare med tummen på rätta stället
Senast redigerad av 1 martinbook85, redigerad totalt 0 gånger.