Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
Linqid skrev:
fjohan82 skrev:Så det kommer finnas både "XC" och "Cross Country"? I min värld blir XC fritt översatt just Cross Country... Två olika benämningar på samma sak mao. Om så inte är fallet, vad betyder isf "XC"?
Så är det, men spelar det verkligen någon roll? Jag tycker det är ett smart sätt att ta tillvara på två för Volvo sedan länge kända varumärken, samtidigt som man skiljer de olika modellerna åt. Ska man vara riktigt petig är det ju dessutom "back to the roots", första generationen hette trots allt V70 XC (Cross Country), och första suv:en som bekant XC90. Jag tycker det känns logiskt, på sitt egna sätt.
Exakt! Tycker också det är ganska logiskt att man "till slut" hamnar rätt igen. För nuvarande XC70 har ju inte varit någon "ren" XC-bil motsvarande XC60 och XC90. Så tillbaka till det gamla med nya V90 CC blir kanon.

När det gäller dagens vagnar MY2016 lär inte mycket hända mer än att de troligtvis kommer att lanseras som Classic-modeller med gött mycket utrustning för att hålla liv i det sista. Förhoppningsvis lär ersättarna till S80/V70/XC70 presenteras under året och alla göttiga nyheter hamnar där.
av Mccartney
Hörde med en återförsäljare idag och den nya v70 ska komma ut i maj 2016. Och My16 kommer att kallas för v70 classic. Så frågan är om man inte skulle slå till på en v70 My16 i maj lär väl komma en hel del paket till den modellen:)
Användarvisningsbild
av hållundan
Mccartney skrev:Hörde med en återförsäljare idag och den nya v70 ska komma ut i maj 2016. Och My16 kommer att kallas för v70 classic. Så frågan är om man inte skulle slå till på en v70 My16 i maj lär väl komma en hel del paket till den modellen:)
Produktionen lär väl starta i maj 2016 då, men bilen (arna?) lär väl lanseras på någon mässa, nåt halvår innan. Och, spionbilder och gött nåt halvår till. Så, snart dags att börja frossa i maskade plastsjok! :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tippar på en ny grill med stående ribbor till 60-serien med den nya logotypen så dom blir lite mer lik nya xc90.
av VOLVOLAST4EVER
Under vecka10 kommer 2016 års modeller ut på Volvos"byggsida" bl a med Classic. I Finland finns redan info om 2016 för finska marknaden. Men frågan är -kom nuvarande v70 och xc70 ut samma årsmodell? Kommer vi få bara nya V90 först under 2016 och året senare CC90 eller kommer båda samtidigt- vad är troligast?
Användarvisningsbild
av Perra83
Pratade med min säljare igår och han skulle få info i mitten av mars.

Tror ni att vi kommer få en klassisk Volvokombi med rak baklucka eller en böjd som 40 60 och 90?
av Joel93
Var inne och beställde en S60 D4 R-Design MY16 idag. Preliminär leverans var i slutet på Maj (B)
Fick veta att D4 har numera 190hk istället för 181(?)hk som det var i MY15.

Frågade även om det nya järn märket i grillen (som på nya xc90) skulle komma på MY16 med det visste han inte.

Någon som vet vart man kan se info om bilen man har beställt? Tex vilket nr i kön, vad som är "byggt"?
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]