- ons 07 jan 2015, 07:30
När det gäller dagens vagnar MY2016 lär inte mycket hända mer än att de troligtvis kommer att lanseras som Classic-modeller med gött mycket utrustning för att hålla liv i det sista. Förhoppningsvis lär ersättarna till S80/V70/XC70 presenteras under året och alla göttiga nyheter hamnar där.
Linqid skrev:Exakt! Tycker också det är ganska logiskt att man "till slut" hamnar rätt igen. För nuvarande XC70 har ju inte varit någon "ren" XC-bil motsvarande XC60 och XC90. Så tillbaka till det gamla med nya V90 CC blir kanon.fjohan82 skrev:Så det kommer finnas både "XC" och "Cross Country"? I min värld blir XC fritt översatt just Cross Country... Två olika benämningar på samma sak mao. Om så inte är fallet, vad betyder isf "XC"?Så är det, men spelar det verkligen någon roll? Jag tycker det är ett smart sätt att ta tillvara på två för Volvo sedan länge kända varumärken, samtidigt som man skiljer de olika modellerna åt. Ska man vara riktigt petig är det ju dessutom "back to the roots", första generationen hette trots allt V70 XC (Cross Country), och första suv:en som bekant XC90. Jag tycker det känns logiskt, på sitt egna sätt.
När det gäller dagens vagnar MY2016 lär inte mycket hända mer än att de troligtvis kommer att lanseras som Classic-modeller med gött mycket utrustning för att hålla liv i det sista. Förhoppningsvis lär ersättarna till S80/V70/XC70 presenteras under året och alla göttiga nyheter hamnar där.
2005 P12 T5 AWD - Såld | 2012 Y352 D2 R-Design - Inbytt | 2015 Y381 D4 Sport - Inbytt | 2018 V426 T5 - Inbytt | 2021 V426 T6 Recharge R-design - Nuvarande

- By MrS60II