2000 mil är serviceintervallet. 4000 mil på bränslefiltret och 8000 mil på oljan i växellådan.
Bränslefiltret har spökat för mig. Satte igen med reducerad motorstyrka, bytte och efter det har det fungerat kanon.
Stämmer inte in med övriga i fältet.
V70 D2 är en bra kombo, men som vanligt så bör man inte vara för stressad för att köpa. Ovanstående skribenter vill slå i folk att kombinationen är fullständigt livsfarlig.
Den är inte snabb i acc och den är kanske inte överdrivet upphetsande. Jag har en D2 aut och är väldigt nöjd. Kom från Passat 170hk DSG. Visst, växellådan är lite skum ibland men den fungerar utmärkt och sköter växlingarna bättre än geartronic.
Har man planer på att dra tyngre släp än 1300kg ska man leta efter något annat.
Jag har min som personalbil, främst som säker familjetransportör, men även som bil i tjänsten. Fungerar med bravur och gör det dessutom till en acceptabel kostnad.
Naturligtvis är det rena döden att komma från en bil med 300hk och hoppa in i en bil med 1/3 av det, Det förstår väl vem som helst?? Det är även en bil man inte bara kan hoppa in i och trivas i. Körstilen behöver anpassas och efter ett tag så vet man hur man ska köra för att det ska ske mest effektivt. Man struntar att göra vansinnesomkörningar eller köra ut lite kvick på vältrafikerade vägar, för jag är medveten om att jag inte har den snabbaste bilen.
Att ligga på motorväg i 130+ är kanske inte att rekommendera om man tänker på dropparna, 300 mil i somras ner till medelhavet med farthållaren ställd på 135 km/h för det mesta fungerade utmärkt, men i backarna var det ju inte direkt fartökning som gällde

. var även uppe i 170 några gånger och även det var odramatiskt även om det inte fanns mer hastighet att hämta över det.