Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uffe_hudik
Volvon hemma.. men utredning pågår ang starten..
av uffe_hudik
så där... bytt lamdasond och vevaxellägesgivare,, men svårstartad ändå,, att en verkstad inte kan lyssna på vad man säger,, men jag låter dom hålla på... kostar mej inget,, men nu har dom 1 chans kvar,,sen blir det KO..
av epn
Bränsletrycks regulatorn!!

Hade samma skit på min..
Användarvisningsbild
av MartinS
epn skrev:Bränsletrycks regulatorn!!

Hade samma skit på min..
Då borde det inte spela någon roll om man gasar eller ej. Är det regulatorn är det bara "tid" som gäller. Men det är ju lätt kollat om det finns bensin i vacumslangen.

/Martin
av uffe_hudik
sitter det nån backventil nånstans på bränsle ledningen ?
Användarvisningsbild
av MartinS
uffe_hudik skrev:sitter det nån backventil nånstans på bränsle ledningen ?
Osäker, men antagligen i pumpen isåfall.

/Martin
av uffe_hudik
verkar ju tycker jag som att soppan rinner tillbaks i och med att jag får gasa eller ligga länge på start motorn.. och när den då startar går den på 3 burkar. men är den helt kallt tex på morron,, då startar den oftast utan problem.
Användarvisningsbild
av _Seeya_
uffe_hudik skrev:verkar ju tycker jag som att soppan rinner tillbaks i och med att jag får gasa eller ligga länge på start motorn.. och när den då startar går den på 3 burkar. men är den helt kallt tex på morron,, då startar den oftast utan problem.
de problemet hade jag på en saab 9000 och de va backventilerna som va slut
av S40T4
Bränsletrycksregulatorn fungerar även som en backventil...
av uffe_hudik
UPDATE... Provat bytt LMM samt tomgångsmotor,,,, bra tryck i BRT.... förslag önskas,,,, är inne på Volvo nu...
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]