- fre 23 mar 2007, 20:30
Hej alla monsterdiggare!
Jag har lite problem med att höger framdörr inte vill låsa/låsa upp. Lät en mekaniker kika på det hela, han menade att min PDM va trasig (trots att fönsterhiss och backspegel fungerade).
RIngde skroten i Jönköping och frågade om en PDM från en krockad bil tillverkad samma kvartal som min. Han på skroten menade att det funkade att promramera om en beg.
Väl på Bilia satte vi i den begagnade PDM'en mot mekanikerns vilja (sa att det inte funkade), men till hans förvåning tog bilen mot nya programvaran, men felet kvarstod. Så vi testade att sätta dit en ny låskista. Men samma skit =(
Fick då ídén att testa med den PDM som sitter på orginaldörrsidorna (har dörrsidorna från en R). Men med den monterad ville inte högersidan funka alls.
Sammanfattning:
Har 3st PDM
1. PDM (den som följde dörrsidorna) styr fönter och spegel men ej lås.
2. PDM från skroten styr med fönster och bakspegel men ej lås.
3. PDM orginal (från orginal dörrsida) helt stendöd.
Vad kan det mer vara för fel?
Kan det vara PDM förarsida som strular? Slavar höger PDM under den vänstra??
Tacksam för svar, Bilia lyckades inte lista ut ngt..
Jag har lite problem med att höger framdörr inte vill låsa/låsa upp. Lät en mekaniker kika på det hela, han menade att min PDM va trasig (trots att fönsterhiss och backspegel fungerade).
RIngde skroten i Jönköping och frågade om en PDM från en krockad bil tillverkad samma kvartal som min. Han på skroten menade att det funkade att promramera om en beg.
Väl på Bilia satte vi i den begagnade PDM'en mot mekanikerns vilja (sa att det inte funkade), men till hans förvåning tog bilen mot nya programvaran, men felet kvarstod. Så vi testade att sätta dit en ny låskista. Men samma skit =(
Fick då ídén att testa med den PDM som sitter på orginaldörrsidorna (har dörrsidorna från en R). Men med den monterad ville inte högersidan funka alls.
Sammanfattning:
Har 3st PDM
1. PDM (den som följde dörrsidorna) styr fönter och spegel men ej lås.
2. PDM från skroten styr med fönster och bakspegel men ej lås.
3. PDM orginal (från orginal dörrsida) helt stendöd.
Vad kan det mer vara för fel?
Kan det vara PDM förarsida som strular? Slavar höger PDM under den vänstra??
Tacksam för svar, Bilia lyckades inte lista ut ngt..