Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NayaBeach
Någon som vet var man får tag på nytt drev till Yazaki? Hittar såklart bara till VDO! :( Och som bonus undrar jag om det är olika kuggar på Mph i UK och km i övriga europa eller graderar de bara om tavlan?
Användarvisningsbild
av Vix
NayaBeach skrev:Någon som vet var man får tag på nytt drev till Yazaki? Hittar såklart bara till VDO! :( Och som bonus undrar jag om det är olika kuggar på Mph i UK och km i övriga europa eller graderar de bara om tavlan?
Har aldrig haft yazaki men på VDO finns det två olika. Har ju inte med mätartavlan att göra då det är tripp/vägmätare som dreven driver. Det borde vara olika med tanke på att siffrorna ska rulla i en annan hastighet när det visar miles.

MVH
Användarvisningsbild
av NayaBeach
Vix skrev:
NayaBeach skrev:Någon som vet var man får tag på nytt drev till Yazaki? Hittar såklart bara till VDO! :( Och som bonus undrar jag om det är olika kuggar på Mph i UK och km i övriga europa eller graderar de bara om tavlan?
Har aldrig haft yazaki men på VDO finns det två olika. Har ju inte med mätartavlan att göra då det är tripp/vägmätare som dreven driver. Det borde vara olika med tanke på att siffrorna ska rulla i en annan hastighet när det visar miles.

MVH
Hittar ingenting till yazaki och snubben i Nederländerna som enligt uppgift skall sälja drev är (ursäkta) helt pantad.
Användarvisningsbild
av NayaBeach
Kloge skrev:Lämna in den här.Han är kanon!

http://www.blocket.se/orebro/Hastighets ... w=3&last=1

Hastighetsmätare 740-745 88b-90års mod 4Stift
700 Kronor Ink Moms Utbytes Ett års garanti
Tel 070-5476385
0585-31750
Även Bränslemätare Tankmätare
Hela Mätarhus garanterat alla instrument hela finns Utbytes
Även 740-745 Hastighetsmätare Vdo 87-88 års 3stift
Alla hastighetsmätare justeras till önskat miltal
Det går bra att ringa även kvällar och helger
Kom gärna till mig Jag byter instrumenten och
ordnar med lampor o belysning i ert mätarhus medan
ni väntar Annars sänder jag mätaren per post ni har den redan dagen därpå Frakt endast 60 kr
OBS Hastighetstomme som egna ingrepp gjorts i kan
inte tas i inbyte
Fjugesta Billackering
Lummergatan 13
71631 Fjugesta

Min är en -92 :|

Svetsar in en gammal Garmin GPS i panelen... :*O/
Användarvisningsbild
av NayaBeach
Kloge skrev:Han renoverade min hastighetsmätare för 700 kr.Ditt pris måste vara med hela mätarhuset?
"Hej 91-92årsm är inte likt något annat När det gäller att reparera Därför är det nästan omöjligt
att hitta ett helt 91-92 mätarhus idag Jag har lösningen på dom med garanti
Jag har gjort 150st utan reklamation det kostar 2600kr inkl moms Jag monterar då även
5st nya glödlampor Om du kommer hit med mätarhuset. Ordnar jag det under tiden du väntar
Skickar du hit det är det plusfrakt
Hälsningar LarsOlov

Skickat från min iPad

"

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]