Moderator: Moderatorer

Det är inte ofta man är sugen på att byta bil, men det händer.

Tydligen en klassiker, efter ha panikläst detta eminenta forum i telefonen. :)
ImageUploadedByTapatalk1422886381.567768.jpg
ImageUploadedByTapatalk1422886381.567768.jpg (261.7 KiB) Visad 4755 gånger
Fokuserad: Då skulle du sett mannen som stod och slet för kung och fosterland i sin förardörr utanför mig imorse. Slutade med att han kröp från baksätet till förarsätet och åkte iväg. :D
(Ny bil vill man väl alltid ha?)

Edit:
Och har du öppnat paketet ännu?! :D
Användarvisningsbild
av batmac
Fick upp att det är dags att boka service för ett tag sedan så hörde mig för med Volvo idag. Tydligen är det en basservice för 2815 SEK som gäller. Då ingår "olja, filter, kupefilter, en liter spolarvätska samt kontroller". Tycker det låter dyrt, men med tanke på att dom tar 1290 SEK/h för arbetet så kanske det är vettigt. :roll: Men då måste det väl vara ett vanligt oljebyte bara nästa gång eller?
Hämtade sambons c30 från verkstaden efter ett byte av packbox till drivaxeln från växellådan. 3 år 4700 mil.. Som om inte det vore illa nog så har dem nog slagit loss nivåarmen till ljuset så det fladdrar runt hej vilt nu.. Tillbaka imon igen..
batmac skrev:Fick upp att det är dags att boka service för ett tag sedan så hörde mig för med Volvo idag. Tydligen är det en basservice för 2815 SEK som gäller. Då ingår "olja, filter, kupefilter, en liter spolarvätska samt kontroller". Tycker det låter dyrt, men med tanke på att dom tar 1290 SEK/h för arbetet så kanske det är vettigt. :roll: Men då måste det väl vara ett vanligt oljebyte bara nästa gång eller?
Bytte förra veckan olja, oljefilter och luftfilter. Gick på 900kr, jobbet kostade 35 minuter av min livstid :) Kupefiltret tror ja är lite dyrare än luftfilter.
tottish85 skrev:
batmac skrev:Fick upp att det är dags att boka service för ett tag sedan så hörde mig för med Volvo idag. Tydligen är det en basservice för 2815 SEK som gäller. Då ingår "olja, filter, kupefilter, en liter spolarvätska samt kontroller". Tycker det låter dyrt, men med tanke på att dom tar 1290 SEK/h för arbetet så kanske det är vettigt. :roll: Men då måste det väl vara ett vanligt oljebyte bara nästa gång eller?
Bytte förra veckan olja, oljefilter och luftfilter. Gick på 900kr, jobbet kostade 35 minuter av min livstid :) Kupefiltret tror ja är lite dyrare än luftfilter.
Fast då missade du ju det fantastiska erbjudandet med 1L spolarvätska. :mrgreen:
Jag har skrapat i ena sidan av v70n i en snöhög, eftersom det blev för trångt att svänga genom en passage mellan två jättesnöhögar. Men jag tror inte att det blev några märken (inte vad jag kunde se i mörkret iaf).

Och så har jag tittat till 240n i garaget, eftersom några grannar i samma flerbilsgarage har haft påhälsning av tjuvar och blivit av med sommardäck. Nu har de lärt sig den hårda vägen att försäkringen inte täcker detta. Men allt verkade vara frid och fröjd med 240n. :D
Micce1980 skrev: Fast då missade du ju det fantastiska erbjudandet med 1L spolarvätska. :mrgreen:
Haha ja jävlar vilken miss!! :( Stämpel och 1 liter spolarvätska, helt klart värt 1900kr ;)
Nä nog har ja annat lägga pengar på :D
  • 1
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 1912

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]