Moderator: Moderatorer

tottish85 skrev:Det är ju vid såna tillfällen man går ut och gör något straffbart ;)
Jag skulle då inte vilja komma på någon som håller på med vandalisering av eller inbrott i bil. De har ju bräckjärn och vassa föremål som de skär sönder däck med. Här i stan har vi också haft problem med bilbränder spridda runtom i hela stan. En som råkade se bilbrännarna i aktion fick lyst med grön laser på sig och det kan göra att man får synen förstörd för alltid.
Allinug skrev:
tottish85 skrev:Det är ju vid såna tillfällen man går ut och gör något straffbart ;)
Jag skulle då inte vilja komma på någon som håller på med vandalisering av eller inbrott i bil. De har ju bräckjärn och vassa föremål som de skär sönder däck med. Här i stan har vi också haft problem med bilbränder spridda runtom i hela stan. En som råkade se bilbrännarna i aktion fick lyst med grön laser på sig och det kan göra att man får synen förstörd för alltid.
Det är ju upp till var och en, finns då inte en chans i världen att jag skulle stå och titta på :)
740:
Skönt med oöm bil. Sopade av nästan 1 dm blötsnö med piassavakvast nyss. Tänk att ha gjort det med vanlig bilborste, vilket jobb!
I fredags besiktades den och gick igenom. Perfekt miljövärde hade den trots att den har gått 9600 mil sen senaste oljebytet.
Bytte torkarblad häromdan, det blev Bosch två-pack med spoiler på förarsidan. Visade sig att det var ny modell, förr har spoilern varit i ett med plåtdelen av bladet. Nu var det istället 2 lika blad med en plastspoiler påtryck på ena. Denna plastspoiler var lite större än tidigare plåt.

V70:
Fyllt på spolarvätska.
Användarvisningsbild
av SvenB
GustavE skrev: Perfekt miljövärde hade den trots att den har gått 9600 mil sen senaste oljebytet.
9600 mil? En nolla för mycket?
Fick äntligen tummen ur att såga ner den förbaskade julgranen som legat på balkongen o skräpat i 3 veckor+.
Ner i sopsäckar, in i bilen, mot återvinningscentralen, "entreprenörsskifte, stängt söndag 1 feb, välkommen måndag 2 feb".........
Tack för heads up på hemsidan osv.
Men det luktar ju gott i bilen iallafall! Wonderbaum fast på riktigt!
SvenB skrev:
GustavE skrev: Perfekt miljövärde hade den trots att den har gått 9600 mil sen senaste oljebytet.
9600 mil? En nolla för mycket?
Nejdå det stämmer. Tänkte köra till 10 000 mil innan jag byter :D

När jag servade V70 för några veckor sen så berättade jag om 740 för Volvomekanikern medan han tappade ur oljan (som bara gått ca 2500) ur V70. Han trodde att 740 skulle skära när jag bytte olja, eftersom nya oljan skulle lösa upp en massa avlagringar och sätta igen oljekanalerna, får se om det stämmer om 400 mil.
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 1912

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]