Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av KARDOX
Jag har installerat ett friköpt verisure, kan varmt rekomendera det! Enkelt att installera och ingen månadskostnad. Finns app till mobil.
Användarvisningsbild
av SvenB
Friköpt betyder väl bara att du äger utrustningen. Månadsavgift har du väl ändå till larmcentralen, åtminstone har jag det.
Användarvisningsbild
av Ticken
Brainy skrev:Vad ska jag ha och vad ska jag tänka på?
Hemlarm?
Jag rekommenderar..

Bild

Och ta mig inte på för stort allvar nu.. ;-//
Användarvisningsbild
av Alfredo
Har en bra hemförsäkring och en högt skällande hund som säger till redan om det kommen en bil, dock snäll så han skulle hjälpa att bära.
Användarvisningsbild
av Brainy
KARDOX skrev:Jag har installerat ett friköpt verisure, kan varmt rekomendera det! Enkelt att installera och ingen månadskostnad. Finns app till mobil.
Blev sådant för mig med, dock måste jag vara ansluten i 2 år innan utrustningen är min och inte tas tillbaka vid uppsägande av bevakningstjänsten.
av KARDOX
SvenB skrev:Friköpt betyder väl bara att du äger utrustningen. Månadsavgift har du väl ändå till larmcentralen, åtminstone har jag det.
Nja, jag äger anläggningen, har ingen månadsavgift. Har valt att inte ha väktarutryckningar. Har fortfarande support hos kundtjänst om jag ringer dem vid fel på anläggningen. Det kanske inte går att köpa anläggningen på det viset längre?
av KARDOX
Brainy skrev:
KARDOX skrev:Jag har installerat ett friköpt verisure, kan varmt rekomendera det! Enkelt att installera och ingen månadskostnad. Finns app till mobil.
Blev sådant för mig med, dock måste jag vara ansluten i 2 år innan utrustningen är min och inte tas tillbaka vid uppsägande av bevakningstjänsten.
Provat smartpluggen än? Smart att ansluta motorvärmaren till. Går att ställa in tider eller direktstart via appen.
Användarvisningsbild
av Brainy
Nej,

har redan fjärrstyrt hemma via telldus live där jag styr allt från eluttag till belysning via infällda nexa-puckar samt temperatur i de flesta rum (ej färdigutbyggt) och utomhus via trådlösa tempgivare så jag har faktiskt inte tänkt använda den.

Säljaren för verisure försökte trycka på att smartplug är en stor fördel mot konkurrenterna, jag visade min ipad och sen var det färdigpratat om det :lol:
av KARDOX
Går det att få telldus att aktivera en sekvens bara genom att kliva in genom dörren? Exempelvis, när jag kommer hem slås lampan i hallen kök och vardagsrum på.
Användarvisningsbild
av svergie2
KARDOX skrev:Går det att få telldus att aktivera en sekvens bara genom att kliva in genom dörren? Exempelvis, när jag kommer hem slås lampan i hallen kök och vardagsrum på.
Om du inte har en iPhone och en någorlunda modern Android, så kan du skanna en NFCtagg för att starta sekvensen, eller så kan du starta sekvensen när telefonen ansluter till ditt wifi t.ex. Möjligheterna är oändliga med Android och Tasker.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]