- ons 03 dec 2014, 13:30
Jag har installerat ett friköpt verisure, kan varmt rekomendera det! Enkelt att installera och ingen månadskostnad. Finns app till mobil.
Moderator: Moderatorer
Brainy skrev:Vad ska jag ha och vad ska jag tänka på?Hemlarm?
KARDOX skrev:Jag har installerat ett friköpt verisure, kan varmt rekomendera det! Enkelt att installera och ingen månadskostnad. Finns app till mobil.Blev sådant för mig med, dock måste jag vara ansluten i 2 år innan utrustningen är min och inte tas tillbaka vid uppsägande av bevakningstjänsten.
SvenB skrev:Friköpt betyder väl bara att du äger utrustningen. Månadsavgift har du väl ändå till larmcentralen, åtminstone har jag det.Nja, jag äger anläggningen, har ingen månadsavgift. Har valt att inte ha väktarutryckningar. Har fortfarande support hos kundtjänst om jag ringer dem vid fel på anläggningen. Det kanske inte går att köpa anläggningen på det viset längre?
Brainy skrev:Provat smartpluggen än? Smart att ansluta motorvärmaren till. Går att ställa in tider eller direktstart via appen.KARDOX skrev:Jag har installerat ett friköpt verisure, kan varmt rekomendera det! Enkelt att installera och ingen månadskostnad. Finns app till mobil.Blev sådant för mig med, dock måste jag vara ansluten i 2 år innan utrustningen är min och inte tas tillbaka vid uppsägande av bevakningstjänsten.
KARDOX skrev:Går det att få telldus att aktivera en sekvens bara genom att kliva in genom dörren? Exempelvis, när jag kommer hem slås lampan i hallen kök och vardagsrum på.Om du inte har en iPhone och en någorlunda modern Android, så kan du skanna en NFCtagg för att starta sekvensen, eller så kan du starta sekvensen när telefonen ansluter till ditt wifi t.ex. Möjligheterna är oändliga med Android och Tasker.
Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]