Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
SvenB skrev:Föraren stack då ut huvudet genom sidorutan och skrek: "Är du rasist din jävla svensk". Killen var Rom.
Eehhh va? Folk är snurriga, mycket snurriga. Undrar vem som var rasisten där. :) Dessutum, i så fall hade man väl inte bett om att föraren skulle ta bort det vita. Hehe, låg fredagshumor, låååååg
Användarvisningsbild
av Perra83
Micce1980 skrev:
SvenB skrev:Föraren stack då ut huvudet genom sidorutan och skrek: "Är du rasist din jävla svensk". Killen var Rom.
Eehhh va? Folk är snurriga, mycket snurriga. Undrar vem som var rasisten där. :) Dessutum, i så fall hade man väl inte bett om att föraren skulle ta bort det vita. Hehe, låg fredagshumor, låååååg
Man behöver inte vara rasist för att man vill någon väl! Heelvete ja hade snömulat den idioten :-(O)

Jag minns när jag fick pallnita för en bil som körde rakt ut på huvudleden som jag kom på. Lyckades undvika en krock och följde sedan efter och förklarade ett och annat. Dottern som övningskörde härjade och farsan som satt bredvid härjade, jag med!
Sen förklarade jag att om jag INTE hade bromsat hade hans dotter inte varit i det skicket som hon var vid nu. Då blev han istället väldigt tacksam.
Dom var inte riktigt Sverige original.
av llesrof
Föraren stack då ut huvudet genom sidorutan och skrek: "Är du rasist din jävla svensk". Killen var Rom.
Tja, det är ju aldrig för sent att bli rasist. Jag blir det mer och mer.
Användarvisningsbild
av Micce1980
llesrof skrev:
Föraren stack då ut huvudet genom sidorutan och skrek: "Är du rasist din jävla svensk". Killen var Rom.
Tja, det är ju aldrig för sent att bli rasist. Jag blir det mer och mer.
Intressant, själv är jag nog för lat för att ens orka. :)

Hur som, imorgon kommer det snö här, och olyckorna kan man förhoppningsvis bara läsa om när man kommit hem. Det där med anpassad fart verkar vara som bortblåst.
Användarvisningsbild
av Allinug
llesrof skrev: Jag jobbar i Jönköping och den j-vla stan ligger i en gryta.
Jönköping utmärker sig som ett riktigt köldhål fast det ligger ganska långt söderut. Samma växtzon som Skellefteå. :) http://www.tradgard.org/svensk_tradgard ... _stor.html Jag har alltid trott att det var felritat på kartan, men det kanske hänger ihop med att stan ligger i en gryta.
av llesrof
Allinug skrev:
Jönköping utmärker sig som ett riktigt köldhål fast det ligger ganska långt söderut. Samma växtzon som Skellefteå. :) http://www.tradgard.org/svensk_tradgard ... _stor.html Jag har alltid trott att det var felritat på kartan, men det kanske hänger ihop med att stan ligger i en gryta.
Vätterns rövhål, eller "pärla" om man skall gå på kommunens marknadsförares hittepå. Jag är ingen lokalpatriot. Jag bryr mig ärligt talat inte om sånt. Sjön håller borta den värsta kyla i början på vinter. Då är det kallare där jag bor, tre mil nordväst om stan. Vättern gör också att det blir råkallt på grund av luftfuktigheten. Och så blåser det som fanken på vissa ställen. På våren kyler Vättern även ned stan, speciellt om den har frusit. Sedan har vi några lokala väderfenomen. Över göteborgsbacken kan det vräka ned snö när det bara fnyker lite på andra ställen. På RV26/47 vid backkrönet och fram till Sands golfklubb (eller golf club" som de själva kallar det) brukar det också kunna snöa ganska rejält. Efter det så brukar det lugna ned sig. Byn där jag bor är ytterligare någon klimatzon kallare än Jönköping. Sedan har du småländska höglandet. Där är det minst lika kallt.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Allinug skrev:
Från samma webbsajt:

"På kartan ser du till exempel att området strax söder om Vättern har zon V, vilket det också är bland annat längs norrlandskusten. Allra närmast Vättern är det zon II, vilket syns på de mer detaljerade länskartorna."

SMHI mäter från Jönköpings flygplats på 242 m övh. Vättern är på 89 m vilket gör stor skillnad för tätortens klimat vid sjön tillsammans med den stora vattenmassans modererande effekt.(Bott vid södra Vättern ena halvan av mitt liv, i Göteborg andra halvan)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu har vi fått GRYMT mycket snö i norr! Närmare 50cm på två dygn :shock: Det är nu man inte ångrar att man valde AWD :wink:
http://nsd.se/nyheter/lulea/de-sliter-s ... 44577.aspx
20150130_061423.jpg
20150130_061423.jpg (168.33 KiB) Visad 1331 gånger
20150130_063753.jpg
20150130_063753.jpg (116.09 KiB) Visad 1325 gånger
Användarvisningsbild
av xerent
Vet hur det känns! 1 december 2012 fick vi 50 cm på ett enda dygn :grin:

Och nu ska det snöa fyra dagar i rad ...
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Själv undrar man lite var det kommer sluta:
http://www.svt.se/nyheter/sverige/smhi- ... sno-pa-vag
"SMHI varnar för uppemot tre decimeter nysnö i dag. Det finns 24 klass 1-varningar utfärdade i hela landet. Värst blir det i Gävleborgstrakten."

Just nu toksnöar det och har kommit knappt 10cm halvtung nysnö.
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 190
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]