- tis 20 mar 2007, 18:31
Hej, sedan bilen var ny har ett glapp uppstått efter ca 700mil i styrväxeln. Glappet växer med tiden, efter 2000mil har glappet blivit så påtagligt att volvo bytt styrväxeln. Så där har jag hållt på nu i 12.000 mil. Jag vet att fler bör ha upplevt samma fel då jag dels stött på andra xc90 ägare på stan samt att det alltid har varit flera på kö för att få styrväxlar när de beställts till min.
Glappet känns framför allt när man kör upp på en trottoar med hjulen lite svängda. Känns nästan som att de är lite "lösa".
Bilen har alltid blivit kanon efter att de bytt styrväxel. Sista vändan bytte de hela styrpaketet inkl ledningar, servo pump m.m. då de hittat lite järn spån i servo burken efter att de sänkt ner en magnet i den.
Några förslag på vad som kan orsaka detta fenomen?
Glappet känns framför allt när man kör upp på en trottoar med hjulen lite svängda. Känns nästan som att de är lite "lösa".
Bilen har alltid blivit kanon efter att de bytt styrväxel. Sista vändan bytte de hela styrpaketet inkl ledningar, servo pump m.m. då de hittat lite järn spån i servo burken efter att de sänkt ner en magnet i den.
Några förslag på vad som kan orsaka detta fenomen?
S80 V8 AWD -07 & V70 D5 AWD -11
- By UnleashFusion