Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putte1
Haha..ja du Denzar . Jag blir mest förbannad över att människor inte talar om och visar vad de gjort för rep på bilen. Så kan man ju fixa det direkt om man vill ha en bil som är i ordentligt skick. Men det är jag som är naiv och tror att folk är ordentliga och noggranna när de "renoverar" bilar innan de säljer vidare. I mitt fall borde jag fattat misstankar direkt när jag knappt fick provköra bilen. Killen säljer dessutom en v40 på blocket nu och jag funderar på att varna folk för killen. Han verkar köpa upp s/v 40:n och "renovera" för att bara sälja vidare. Min s40 är rostlagad i skärmkanterna bak, dåligt gjort som tusan. Svårt att se innan jag plockade bort innerskärmarna, mycket kex innanför där kan jag säga. Framskärmarna är bytta och dåligt lackade och där skärmarna viker in under bilen på vänster sida är det rostigt som tusan!!

Oj! Det blev en hel berättelse av detta :lol: var tvungen skriva av mig lite frustration bara :D
av 400
IndustriDiamant skrev:
400 skrev:
IndustriDiamant skrev: kan du inte skicka en bil på sidan hur skicket är på bilen :P
Haha, den är ett typiskt fall av "rostskorv".
Köpte den av en bekant för 3000 för ett år sedan, efter byte av bakbromsar gick den igenom besiktningen iaf i höstas. Men till hösten blir det nog skroten med den :D

de är ingen turbo bil va? för det vore synd om du tänker skrota den och få ynka 1200kr, finns värdefulla delar i en sån gammal kärra ;)
Det är en 2.0T. Om den väl åker på en trökig ombesiktning kommer den ut för försäljning på forumet, håll ögonen öppna i oktober ;)
Jag hade en 745TIC förut som jag krängde för underpris för att motorn var bråkig och vägrade tomgång, den vägrade jag skrota pga kulturarv iaf!
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
400 skrev:de är ingen turbo bil va? för det vore synd om du tänker skrota den och få ynka 1200kr, finns värdefulla delar i en sån gammal kärra ;)

Det är en 2.0T. Om den väl åker på en trökig ombesiktning kommer den ut för försäljning på forumet, håll ögonen öppna i oktober ;)
Jag hade en 745TIC förut som jag krängde för underpris för att motorn var bråkig och vägrade tomgång, den vägrade jag skrota pga kulturarv iaf!

Ja skroten är ingen bra plats om du verkligen inte vill få bort den omgående från gårn.
Finns mycket gött o hitta under motorhuven o innanför dörrarna ;)
av 400
Så, jag tog tag i problemet idag. Halva kjolen var full i snö och hängde lägre än vanligt.... Satte foten i bakkant och tryckte till och rubbet lossnade. Inte vågat inspektera närmare än men såg en spricka i ett av fästerna på kjolen iaf. Tror nog inte att det var långt ifrån att jag skulle kunnat tappa den under färd, men nu är den väck! :lol: :twisted:
Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]

230fk går snålt

Verkar faktiskt som problemet är hittat Chipe[…]