- tor 22 jan 2015, 20:12
#941884
sweddan skrev:En 2,0t med steg 1 drar en original T4. Nu pratar jag om fas1or. Fas2orna (01-04) går mycket bättre original än fas1.Kan vell inte va nån mening att varva ut till hundra på 2:an allt laddtryck är ju borta då,bättre växla till 3:an runt 75-80 då har man fullt laddtryck o det smäller till upp till 130 :D -så är det med min iallafall,tror varvtals regulatorn bryter runt 96 km/h på 2:an..
En 2,0t med steg 1 får omkring 205hk. Laddtryck runt 0,7-0,9bar efter ny mjukvara. Jag har kört med 0,9bar på min förra 2,0t steg 1. Den gick riktigt bra.
Det är en annan utväxling i lådan på 2,0t än t4an vilket gör 2,0t lite snabbare i acc än t4an.
Du behöver inte göra något annat. Behåll original luftfilter. Det fungerar bäst. Om du vill så kan du skaffa 2,5tums avgassystem ifrån katten och bak. Kan ge lite bättre effekt, men inte mycket. Det viktigaste är att man har korrekt grundladdtryck. Annars blir bilen slö.
Senast redigerad av 1 benka1, redigerad totalt 0 gånger.