- tor 22 jan 2015, 16:58
Har då en GLT av 96 årsmodell. Den ställdes av i höstas pga hål i avgassystemet plus att den gav koder om misständningar!Men den gick och gick bra också! Nu idag var det dags att ta tag i problemet med avgassystemet till att börja med. I med nytt batteri och vrider om nyckeln och fanskapet startar inte! Hur fan kan den bara ge upp när den bara stått?
Till saken är också att motorlampan lyser inte, vilket den gjorde tidigare. Det går ej heller att få ut felkoder då datorn inte får kontakt med bilen.
Vad göra? Jag blir helt enkelt galen eftersom jag inte vet var jag skall börja. Finns liksom ingen ekonomi att lämna in den heller.
Motorn är en B5254S med manuell låda och den är importerad från USA.
Topplocket byttes i våras och efter det har den dragit lite vatten. Kan misständningarna bero på det eller hål i avgassytemet eller vad?
Till saken är också att motorlampan lyser inte, vilket den gjorde tidigare. Det går ej heller att få ut felkoder då datorn inte får kontakt med bilen.
Vad göra? Jag blir helt enkelt galen eftersom jag inte vet var jag skall börja. Finns liksom ingen ekonomi att lämna in den heller.
Motorn är en B5254S med manuell låda och den är importerad från USA.
Topplocket byttes i våras och efter det har den dragit lite vatten. Kan misständningarna bero på det eller hål i avgassytemet eller vad?