Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av byssarn
Min 855 glt tryckte ut oljan :( via oljefiltret,packningen trycktes undan, pga igensatt (koksavlagring) oljeavskiljare och flammfälla. Jag tror att min motor nog är ganska "smutsig" invändig och undrar om man kan rengöra den med någon oljetillsats eller liknande. Tips mottages tacksamt. :)
byssarn
av Kena
Byt olja, smutsen hade du i flammfällan och resten sitter i oljefiltret. Visst har du avlagringar i motorn. Det har alla motorer mer eller mindre, huvudsaken du kör på en bra olja.
Användarvisningsbild
av niklas gson
vad har du då kört på för skit olja o hur länge ..men om motorn e riktigt skitig kan du he dit halvsyntet olja till o börja med o köra ett tag sen byta filter..om du e tuff så byt till helsyntet olja det rengör motorn ordentligt men passa dej då för filtret kan sätta igen.. måste byta filter bara efter 30 mil max.. 8)
av *pettson*
niklas gson skrev:vad har du då kört på för skit olja o hur länge ..men om motorn e riktigt skitig kan du he dit halvsyntet olja till o börja med o köra ett tag sen byta filter..om du e tuff så byt till helsyntet olja det rengör motorn ordentligt men passa dej då för filtret kan sätta igen.. måste byta filter bara efter 30 mil max.. 8)
vad baserar du 30 mil på?
Är det så krisigt är det bara att köra en engineflush då på nån firma? (malte månsson t.ex.) En sån tvättar ju inte vad dom lovar och ger inte mera hästar. MEN det är en bättre tvätt än att hälla i helsyntet och åka 30 mil..

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]