Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klykan
Har fått ett konstigt oljud i framvagnen. Det kommer efter en stunds körning och låter i stort sätt konstant. Nästan som om det är fjädrar eller dämpare som låter så här. Tyckte jag hörde samma ljud när jag tröck ned bilen fram vid stillastående fast svagare. Svårt att beskriva ljudet med det låter ganska starkt vid körning, mer vid gupp och vid svängning.

Vad tror ni det kan vara, nån bussning eller fjädrar eller nått helt annat???

Är helt rådlös så snälla hjälp!
Användarvisningsbild
av niklas gson
garanterat någon styrled eller länkarm som gnekar kolla vilken det e o stick hål i damasken spruta in 5-56 då blir den tyst då klarar du dej ett tag till... :D
av klykan
Lät ju inte helt fel...
Fick ett tips av en bekant som trodde det var ett stabiliserings stag, nån som upplevt nått liknande där detta var felet?

Tackar
av jbl
Stab stag gnekar inte dom klonkar. 5-56 förstör gummit.
Användarvisningsbild
av #27
niklas gson skrev:garanterat någon styrled eller länkarm som gnekar kolla vilken det e o stick hål i damasken spruta in 5-56 då blir den tyst då klarar du dej ett tag till... :D
Men de kan likabra vara fjäderbenslagring men de svårt att svara på när man inte har hört ljudet....
av klykan
Tror ni jag kan köra i en månad med bilen innan jag byter eller? Vill ju göra det själv men har varken tid eller plats förrän då! Om det nu är en styrled eller länkarm....

Tack igen för tipsen!
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]