Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
xerent skrev:Pirelli har jag haft dåliga erfarenheter av på V70:n (18") Spåriga och bullriga. Bra grepp men dålig komfort. Nu ska jag ha nya sommardäck till XC70:n (19") i vår och har siktat in mig på Nokian Z SUV. Verkar vara väldigt prisvärda av det jag läst på nätet. Inte lika bra som de dyrare premiummärkena men close enough för nästan halva priset.
Kan bara instämma
Pirelli verkar inte ligga på topp.....
mina zero 235 spårar fram o tillbaka över vägbanan, blev tokig efter ett tag och tänkte nöta ut europeiska vinterdäcken i stället, för pirelli-skiten går inte köra med...
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag köpte nya Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. 235/55-18 101W. Är super nöjd med dom! Visst spåra dom på dåliga vägar. Men att ligga på fina motorvägar från Sverige till Tyskland är fin fint! :D
Körde drygt 2000 mil i somras med dom. Vet inte det exakta mönsterdjupet. Men kommer absolut hålla många år till :-D
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Blir till att testa Nokian Z SUV till sommaren tror jag :-)
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Har idag 235/50/18 och kollar in Nokian Z SUV men de verkar bara finnas i 235/55/18.

Någon skillnad att välja den dimensionen istället? Rätt eller fel?
Användarvisningsbild
av xerent
Hjuldiametern blir cirka 3.4% större, så det skulle kunna fungera. Det blir ju dock större profil (vilket inte är positivt enligt mig). Nokian zline finns dock i dimensionen 235/50 R18. Antagligen ser de inte 18" som tillräckligt stora fälgar för en SUV :grin:
Användarvisningsbild
av Alucinor
Jag har beställt Michelin Latitude Cross, till min Cross Country 70 :mrgreen: (235/50 18" till Merac-fälgar).
http://www.michelin.se/dack/michelin-latitude-cross

Ska bli intressant att prova dessa, då dom fått mycket goda användaromdömen.
Framförallt livslängden verkar vara exceptionellt bra, vilket var avgörande för mig (gillar inte att köpa nya däck stup i ett).

Bild
Användarvisningsbild
av Alucinor
xerent skrev:Åh, så det blev Merac till slut? Gött :grin:
Haha... Ja, så nu kommer jag inte terrorisera dig med önskemål på fler bilder. På fälgar iaf ;-)
Hittade en uppsättning Merac på bildelsbasen för ett bra pris som suttit på en XC60 som gått bara 800mil, så fälgarna var som nya. Nu får mina gamla Minos tjänstgöra som vinterhjul... Får se vad jag slänger på för gummi på dom. Sugen att testa Hakka 8.
av Black855power
Fik syn på två sidor på internet,ena th petersson ab, finns annons på blocket, ligger i göteborg, sen de andra som heter bythjul.com, finns lite återförsäljare lite överallt i landet, billiga gummi fakiskt, men vet inte hur dom är men, jag tänkte prova beställa till mina ocean race fälgar:)
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!