Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

I forbindelse med "nesten nybil"-kjøp lager jeg en egen tråd for bilen.
V70'en hentes om et par dager og er forsåvidt en helt normal V70 D3 Summum med ok utstyrsnivå. Driver support, teknikkpakke, herregårdspakke, VOC og sensus connected touch og rattvarme er noe av utstyret.

Har bare eid én Volvo tidligere (er 33 år gammel). Det er en V50 D2 Classic Momentum MY12, og denne skal nå byttes inn når jeg henter V70'en.
Som en generell regel liker jeg at bilene ser så original ut som mulig. Det er ok å style en bil, men da må det se ut som det kunne være gjort fra fabrikk.
Subtile små endringer som gjør at folk ser en gang ekstra på bilen, uten at de helt skjønner hvorfor, er noe jeg liker :) Men i dette klimaet (midt-norge, trøndelag) er det ofte nok å holde bilen ren for å skille seg ut... :wink:
V50'en er vel i utgangspunktet ikke noen "fet" bil, men jeg synes den gjorde seg med det 10 mm originale senkede chassiet og de flotte felgene. Har fått tonet vinduene hos merkeforhandler og selv satt inn led-pærer i parkeringslysene (de vertikale stripene) foran og skiltlysene bak.
Den har gjort en god jobb. For øvrig synes jeg det er bemerkelsesverdig hvor stor forskjellen er på kjøreopplevelsen med sommerdekk vs vinterdekk. Med sommerdekkene er den faktisk morsom å kjøre. Med vinterdekkene er den vel hakket mer "komfy" men ikke like inspirerende.

Legger foreløpig ved noen bilder av V50'en, så skal jeg oppdatere tråden med V70'en etter hvert. Hvor mye aktivitet det blir på tråden gjenstår og se i en travel hverdag, men skal forsøke å legge inn noen hverdagsbilder i ny og ne :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 2 erikaak, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av erikaak
Nexus skrev:Hva är det för fargen på nya bilen ?
Caspian blå metallic! :)
Användarvisningsbild
av erikaak
Slenger inn noen bilder fra hente/bytte-turen! Skriver mer utfyllende om erfaringene senere....er jo bilder som er mest interessant å se på uansett :wink:

Startet 0500 om morgenen. Turen var ca 46 mil hver vei. Her er V50'en sør for Støren (Sør-Trøndelag)

Bild

Var nyvasket før avgang, men innen kort tid var bilen dekket av salt og skitt.
Bild

Stappmørkt de 2 1/2 første timene av turen. Rundt kl 0800 begynte det å lysne opp. Det er flott og få med seg at natt blir til dag.
Bild

Lysere..(Kjørte Østerdalen på vei ned. Riksvei 3)
Bild

Lyst :)
Bild

Bilen står klar i butikken - ferdig polert! Er montert piggdekk på den. Har kjørt 10 år uten piggdekk, så det blir en forandring. Velvel..
Bild

Små gleder...
Bild

Stopp før Lillehammer. Kjørte E6 på vei hjem.
Bild

Liker fargen. Kanskje ikke så "sprek", men kombinasjon med de lyse skinnsetene er flott!
Bild

Turen går videre mot Dovrefjell.
Bild

Vanskelig å få gode bilder (skulle hatt stativ), men er nå et forsøk
Bild

Dovrefjell
Bild

Forelpig konklusjon! Dritfornøyd!!! :D :D :D
Har haft svårt för de faceliftade versionerna av både V70N och V70 II men den färgen var riktigt läcker :shock: Ungefär samma färg fanns till sista årsmodellerna av V70N och känner likadant där, blir som en helt annan bil.

Inga bilder på interiören? Eller på sommarfälgarna?

Edit: gillar även tänket med det lågmälda style:andet, precis i min smak! :-)-) Inga planer för bilen? Det enda som saknas är väl de kromade ändrören baktill, exteriört iallafall.

Såg även i din signatur att du gått från tyska bilar till Volvo. Jag trodde bilintresserade brukade göra det motsatta och litegrann få upp ögonen för tyska bilar, eller vad var det som hände? Antar det är en del skillnader mellan BMW:n och en V50 D2...
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.
Båda bilarna var riktigt snygga. :)
Takk for kommentarer!
@Schmoyoho, skal få tatt noen gode bilder av interiøret senere. Sommerfelgene kommer det flere bilder av til våren! Vinterfelgene er 16", sommerfelgene er 17". Har et bilde av sommerfelgene fra annonsen her. Ganske klassiske, men står godt til bilen synes jeg:

Bild

Planer videre egentlig lite. Synes den er fin som den er i og med at den har tonede vinduer og spoileren bak. Enig i at kromede enderør hadde vært prikken over i'en, men det er nok en forjævlig kostbar operasjon og får heller bli neste gang jeg kjøper Volvo med VEA-motor :wink: Ser de nye D4'ene har dette blant annet... Når det er sagt, jeg elsker at bilen har 5-sylindre fremfor 4. Brumlingen på tomgang er deilig!
Eneste planen foreløpig er å montere led-skiltlys bak da jeg synes det står seg til bilen for øvrig da den har led bak og foran. Også skal jeg kjøpe gummimatter foran og bak.

Bilhistorikken min er kanskje litt merkelig (og kjedelig) ja. Er vokst opp med Alfa Romeo og Mercedes (min far). Min bror er Jaguar-mann og har hatt flere XJ'er men har nå BMW (F11). Jeg har generelt "alt-mulig" av interesse, men primært tysk, italiensk og svensk. Og litt Subaru.
Så langt er det nok BMW'en som har vært den mest morsomme bilen å kjøre. Hentet den selv i Tyskland. 177 hk og manuell kasse. Subaruen og D2'en var et resultat av at jeg har begynt å studere i voksen alder (jobb 50% og studier 100%). Fornuften måtte få råde! :roll: Den råder jo fortsatt, men synes V70'en har det lille ekstra som også appelerer til hjertet og ikke bare hjernen.

Jeg får faktisk like stor kjøreglede i V70'en som i BMW'en, men på en helt annen måte. I BMW'en fant jeg gleden i det sportslige under kjøringen, men i Volvoen finner jeg kjøreglede i komforten og alt det tekniske ekstrautstyret. Kjørestilen blir også helt annerledes, så nå "cruiser" jeg avgårde med et smil om munnen. V50'en var også en grei bil, men at dette er en betydelig oppgradering på alle måter er ikke å komme ifra :wink:

Kikket på F11, A6 og W212 som alternativer når jeg skulle kjøpe bil nå. Men kom alltid til at Volvo gir mer bil for pengene i den prisklassen jeg lette i. Nyere, lavere km-stand mer utstyr og lengre garanti. Var egentlig nær ved å ende opp med en 2011 F11 520d som hadde ok med utstyr men på langt nær så mye som Volvoen :mrgreen:

Vi får se igjen om 3-5 år, om det blir BMW, Merce, Audi eller nettopp Volvo. Må si jeg har store forventninger til V90'en som kommer! Liker designspråket til Volvo nå og tror den kan bli en skummel konkurrent til de store etablerte tyskerne :-)-)

I mars får for øvrig min far levert sin nye Audi A6 med 320 dieselhester. Første gang Audi for hans del. Gleder meg til å prøve den. Spørs om standarden min for dieselmotorer blir flyttet ett hakk høyere.. ;) Jeg skal nok uansett klare å kose meg videre med 5'er-brumlingen i den svenske familietralla mi ;) :)
Sommarfälgarna var snygga de också. Ang. kromade ändrör så /tror/ jag inte det är helt hutlöst dyrt. Jag har för mig någon annan på forumet har gjort det och det handlar om att man byter ut den svarta plastbiten (diffuser?) längst ner på stötfångaren bak, där parkeringssensorerna sitter. Kanske blir lite pengar allt som allt och det förutsätter väl också att du redan har dubbla avgasrör. Hoppas du inte sätter alldeles för starka LED-lampor i skyltbelysningen. Ser modernare ut men 9/10 gånger sitter det alldeles för starka LED:er och då får det motsatt effekt och ser istället inte alls särskilt standard eller snyggt öht ut.
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]