- lör 17 jan 2015, 23:37
I fredags den 16 januari, var min fru och hämta sin nyinköpta bil hos Volvohandlaren. En Volvo V50 D2 2011, med 11645 mil på mätaren. Hon åker de 2,5 milen hem, och vi lastar ur sommardäcken. Sedan åker vi tillbaka för att hämta hem vår gamla Volvo V70. När vi åkt ca 1 mil, tänds ett (i), och texten Motorprestanda nedsatt (eller nedsatt motorprestanda, minns ej vilket) kommer upp. Bilen blir också totalt orkeslös, och vi tvingas stanna vid vägkanten, där vi startar om bilen. Bilen går då perfekt i en kilometer, då samma sak händer igen. Startade då om bilen igen, och nu gick det att köra hela sträckan till Volvohandlaren utan problem.
De tog tillbaka bilen, och gav oss en lånebil över helgen. På måndag ska bilen in på verkstaden för felsökning. Vad kan vara felet?
Hoppas de hittar någon felkod eller dylikt. Bilen vi fick låna är en Ford Focus - 2015, med den trecylindriga bensinmotorn på 1,0 liter och 125 hk. Den går väl rätt okej, men som min dotter sa: -Det här känns inget bra, det ska vara Volvo!
Mvh Ronnie
De tog tillbaka bilen, och gav oss en lånebil över helgen. På måndag ska bilen in på verkstaden för felsökning. Vad kan vara felet?
Hoppas de hittar någon felkod eller dylikt. Bilen vi fick låna är en Ford Focus - 2015, med den trecylindriga bensinmotorn på 1,0 liter och 125 hk. Den går väl rätt okej, men som min dotter sa: -Det här känns inget bra, det ska vara Volvo!
Mvh Ronnie