Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KenthOlsson
Bra rutet Gunnar!

Det skall bli intressant att se imorgon hur min Volvohandlare ser på att ta kundansvar för sin produkt och GASSPJÄLLS bekymren, när det bevisligen uppstår fel som man själv förorsakat och nu också i svensk TV erkänner att det finns. I mitt fall finns skriftligt på felet sedan 2 år tillbaka nu är det dags att sluta mygla med diverse ursäkter och ta konsumentansvar. Vi talar om en produkt som för kunden kostar 250 000 kr och mer.

Kenth
av Kena
Håller med, men hur ska vi få Sverker att fortsätta med de andra problemen. I jämförelse är det ju småpotatis med trasiga elvispar och uteblivna reor på Elgiganten. Hur har de gjort i andra länder?? kanske vi skulle förena oss med fransmännen, tippa dynglass utanför Volvos HK. Eller trasiga styrleder, fast då skulle de aldrig hitta ut igen.
av Daddan
Är det nu alltså så att Volvo verkligen erätter kostnader för både tidigare bytta gasspjäll samt alla kommande upp till 20.000 mil?

Jag går och väntar på att det ska ge upp eftersom det redan erfordrats en programvaruuppgradering för att inte få en sjukt svajig tomgång vid kallstart. Spjället lär ju ge upp snarare förr än aldrig.
av Frigge
superpackman skrev:Hej såg på programet plus nyss och där pratade dom om detta fel som många har även jag. Saken är att ja märker bara av det när ja har bilen chippad men inte orginal, hur skall ja kunna övertyga volvo att stå för byte av det ( se PLUS svt.se)

MvH
VARFÖR ska Volvo stå för ett byte av en enhet som endast fungerar dåligt med något skit du själv valt att stoppa i din bil :roll:
av Svarten
Frigge skrev:
superpackman skrev:Hej såg på programet plus nyss och där pratade dom om detta fel som många har även jag. Saken är att ja märker bara av det när ja har bilen chippad men inte orginal, hur skall ja kunna övertyga volvo att stå för byte av det ( se PLUS svt.se)

MvH
VARFÖR ska Volvo stå för ett byte av en enhet som endast fungerar dåligt med något skit du själv valt att stoppa i din bil :roll:[/quote

Ja du, kan det vara för att de har stoppat i undermåliga komponenter i en bil som skall kallas premium kanske!
Chippet kanske fick felet att visa sig lite tidigare än om han inte chippat, so what!
Gasspjället är ju bevisat dåligt uppbyggd och då skall väll inte vi som konsumenter stå för det, eller?

Även jag har svajig tomgång vid kallstart, och även jag fick idag kalla handen när jag talade med Bilia i Malmö, de sa - vi ersätter spjället om bilen inte gått över 15000 mil och är servad hos aukt. volvoverkstad och att man är enda ägaren??!!! wtf.....

Min bil har gått 15100 mil fullservad hos volvo dock olika volvohandlare (2st) med volvoassistancegaranti men jag är 3 ägaren.

Bilia i Malmö har jag de senaste månaderna sponsrat med nästan 30000kr
på olika små som stora fel som jag haft på bilen, då är det inte roligt att lägga ytterligare 7500 spänn till på detta, tycker faktiskt att det är lågt av Volvo.

Men det det är ju tjänstebilsägarna man skall fjäska för och detta drabbar ju i princip bara de som köper en beg Volvo, eller har jag fel.

Man skulle fan startat en namninsamling eller skriva till Sverker och säga till om uppföljning i detta ärendet.

Nästa gång volvo ,eller inte.....
av Kena
Gå in på http://www.svt.se/plus å skriv till Sverker, det gjorde jag så kanske vi får lite uppföljning för nu fan har jag knutit näven i fickan nog länge, inte bara för egen del utan även för alla andra.
av Svarten
Kena skrev:Gå in på http://www.svt.se/plus å skriv till Sverker, det gjorde jag så kanske vi får lite uppföljning för nu fan har jag knutit näven i fickan nog länge, inte bara för egen del utan även för alla andra.
Sagt och gjort, dock är jag skapligt förbannad just nu, men hoppas att inboxen hos Sverker och kompani fylls riktigt snabbt med sura volvoägarmejl :twisted:
av superpackman
Har mailat han med nu, lämnade in bilen idag för felsökning och bad dom rengöra spjället med, skall hämta bilen imån och Betala för arbetet : 1800kr Skamligt!
av Hemgårn
Alltså, utred: SItter detta simpelhetens skitspjäll i min V70 som är ihopskruvad under andra halvan av 2002? Är det på det viset eller har jag Bosch?
av jbl
Du har bosh = ETA
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]