Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Håkan
Behöver lite tips . Ska jag renovera mina gammla ok .köpa orginal eller biltemas deras ok är ju halva priset mot mekonomen som tar ca1300.
Användarvisningsbild
av niklas gson
bara köpa dom e fina har köpt till 940 jag har.. ska köpa till v70 bak också e precis som orginal...bara handla..dom skulle aldrig få sälja om dom inte vore godkända o provade..

slå till o var nöjd med nya o fina bromsar ..inte kronglar man mycket med gamskit för en 500 inte :D
av Ricaro
Har bytt ena oket bak till ett från biltema och inte märkt någon stillnad alls. Fick bra bromsvärden på besiktningen tom lite bättre på den sidan som jag har biltema-oket mot den andra sidan där jag bytte till volvo orginal ca 6 månader tidigare. Så för mig blir ingen som helst tvekan i valet om vilket ok som är mest prisvärt. :) (Biltema alltså.)
Användarvisningsbild
av ZipZero
Kör också med Biltemas ok i bak på min V70-00.
Funkar utmärkt! Kört med dom i snart ett år.
av tharen
Håkan skrev:Behöver lite tips . Ska jag renovera mina gammla ok .köpa orginal eller biltemas deras ok är ju halva priset mot mekonomen som tar ca1300.
Volvo orginal är många gånger renoverade, ialla fall om du lämnar in för byte. Biltemas är samma leverantör som volvo.
av mick74
finns det ok för framvagnen på biltema ??

Volvo 855 -95
Användarvisningsbild
av ketto
mick74 skrev:finns det ok för framvagnen på biltema ??

Volvo 855 -95
ja, 500 kr/st
Användarvisningsbild
av niklas gson
ja fasen det e ett bra pris på oken helt klart..nya katalogen finns det massor till fram med det e ju perfekt helt klartkollade till min v70 3888kr för hela bilen med skivor belägg fram o bak ok runt om skitbilligt ... :D
av Håkan
Nu är biltema oken på plats och ska på svenskbilprovnings koll imorgon . Ett problem bara bromsrören satt så in i hellllll så det blev till att såga av dom och kona dom.
Användarvisningsbild
av niklas gson
ja det e en jävla nackdel på volvo att nipplarna e i mässing brukar spricka rakt av om man e för våldsam......bytte på farsans 965 o nippeln bara small i 1000 bitar bara ta loss röret o iväg för koning :( onödigt
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]