NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Hej har haft min V50 1.8F årsmod 2006 nu i snart 3veckor och det börjar redan dyka upp problem.

När jag låser upp bilen låses alla dörrar upp men inte förardörren, man får givetvis tanken att man har tagit för snabbt i dörren o låser och sen låser upp igen. Samma sak.
Får öppna med nyckelbladet...

Detta har hänt 3ggr nu.

En dag när jag skulle låsa bilen så tryckte jag på knappen, blinkers blinkade till o ljuset släcktes i kupèn men dörrarna var fortfarande öppna!
Detta har hänt en gång.

Frågan är om detta kan vara mjukvarurelaterat fastän jag begärde senaste mjukvaruppdateringen innan min bil levererades.

Sen undrar jag en annan sak, Ljusena i kupen samt skyltbelysningen fladdrar, ska det göra det och varför? :wink:
Användarvisningsbild
av poseidon
Lämna in för åtgärd!! Detta skall du inte acceptera på en ny bil.
av DanneF
jag har också fått det problemet den senaste veckan, men då är det både förar dörren och vänster passagerar dörr bak, men om man lämnar in i sthlm så blir man av med bilen hela dagen så de får vänta till 3000mila servicen..
Senast redigerad av 1 DanneF, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Efter en närmare kik visade det sig vara bakdörren också, alltså båda dörrarna på vänster sida.

Fått tid på Måndag så då ska de fixa till det.
De skulle visst byta låskistan eller vad det var o hjälpte inte det så var det kabelmattan. Vill helst ha det fixat nu då jag går o väntar på att få inmonterat radioutrustning i bilen vilket jag inte vågar göra förräns problemet är avhjälpt.
Kan ju lätt bli så att det gnäller på att installationen skulle ha orsakat detta annars.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
I Måndes morse när jag skulle köra ut bilen till volvo kom det upp meddelande "Bromsfel stanna bilen snarast" Inte en enda pinal funkad i hela bilen, Motorn gick o tur var väl det så tur i oturen att det hände just då.

Fick sen samtal från Volvomekaren på Måndagskvällen att de hade kämpat med att få upp bakdörren hela dan o först på kvällen så gick den upp.

Hämtade bilen idag Tisdag o fick komplett programmuppdat av alla modulerna i bilen samt bytta lås och kabelmatta.
Får hoppas att bilen går som den ska nu :)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det varade inte länge :wink:
Bilen åkte till verkstad idag igen Torsdag o då med ett höger xenonljus som pekade rätt ner i asfalten.

Nu är det nån givare på bakaxeln till nivåregleringen som ev spökar.
Denna gången stod jag på mig o fick en lånebil i vart fall.
av vth
Hade samma problem med min V50 1.8F.
Det var förar- och passagerardörren(vänster bak) som spökade ibland.

Problemet kom efter att den varit inne på programvaruuppdatering och det fick okcså backvarnaren att hojta efter service.

Jag lämnade in den igen och det visade sig att backvarnaren hade med uppdateringen att göra och centrallåset var tydligen på grund av något slags kontaktproblem.

Men de fixade det på förmiddagen, så jag kunde hämta bilen på lunch igen.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Då var det dags igen!

Nu är det hela högersidan som inte låser o låser upp.
Ringer imorron och hoppas att jag får det återgärdat snarast.

Fick en ankät hem igår om hur jag upplever mitt verskadsbesök på volvo....

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]