- mån 05 jan 2015, 17:55
#935314
När jag vrider om nyckeln så går det extra segt när det kallt ute. Batteriet har blivit helt urladdat några gånger med så den har tagit lite stryk.
Ska det vara så eller inte? Går dubbelt så fort att starta när det är 10+ än 10-
Huvudproblemet är att precis när den startat så puffar/blöddrar den till och nästan dör, för att sedan gå ca1000 rpm för att tillslut gå till tomgång ca700 rpm. Det låter som att pumpen är bra, har även testat att trycka på gasen några gånger innan, utan att det hjälpt.
Vad är skruven till som sitter vid gasspjällhuset? Den på gaswiren? Har pillat lite på den för att fixa problem när jag ska växa och slira på kopplingen, fick för mig att man justerar hur fort gasen ska ta?
Mitt huvudproblem var Spjällsensorn, nu går det kanon att gasa och växla, dock startar den knäppt!
Vad tros folket. varför startar den tveksamt och vad exakt är plastskruven till för på gaswiren? 8)
Ska det vara så eller inte? Går dubbelt så fort att starta när det är 10+ än 10-
Huvudproblemet är att precis när den startat så puffar/blöddrar den till och nästan dör, för att sedan gå ca1000 rpm för att tillslut gå till tomgång ca700 rpm. Det låter som att pumpen är bra, har även testat att trycka på gasen några gånger innan, utan att det hjälpt.
Vad är skruven till som sitter vid gasspjällhuset? Den på gaswiren? Har pillat lite på den för att fixa problem när jag ska växa och slira på kopplingen, fick för mig att man justerar hur fort gasen ska ta?
Mitt huvudproblem var Spjällsensorn, nu går det kanon att gasa och växla, dock startar den knäppt!
Vad tros folket. varför startar den tveksamt och vad exakt är plastskruven till för på gaswiren? 8)